رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دادستانی استان ایلام بر عملکرد دستگاه‌ها در مقابله با پدیده ریزگرد‌ها نظارت می‌کند

14:08 - 25 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۷۹۵۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستانی مرکز استان ایلام ضمن اخذ توضیحات لازم از مدیران مربوطه در خصوص پدیده ریزگرد‌ها جلسه‌ای تشکیل داده و دستورات لازم را صادر کرد.
- بعد از وقوع پدیده گردوخاک و ورود ریزگرد‌ها به استان ایلام و عدم پایش و اطلاع رسانی به موقع از سوی مدیریت بحران و سایر دستگاه‌های متولی همچنین عدم اتخاذ تصمیمات دقیق و به موقع جهت تعطیلی مدارس در سطح استان ایلام؛ قاطبه مردم بویژه سالمندان و کودکان با مشکلات و مخاطرات عدیده‌ای مواجه شدند.

برای پیشگیری از این ناهماهنگی؛ دادستانی مرکز استان ایلام ضمن ورود به موضوع معنونه، در مورخ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ با حضور معاون دادستان مرکز استان در پیگیری امور حقوق عامه، مدیرکل ستاد بحران، مدیرکل محیط زیست استان و مدیرکل هواشناسی؛ جلسه‌ای در دفتر دادستان مرکز استان تشکیل و ضمن اخذ توضیحات لازم از مدیران مربوطه، دستورات لازم جهت مدیریت مطلوب‌تر ستاد مدیریت بحران صادر شد.

در این جلسه علت تأخیر در اطلاع رسانی به موقع به مردم، همجواری استان ایلام با کشور عراق و عدم زیرساخت‌های لازم در کشور همجوار عنوان و مقرر شد که هواشناسی منبعد در این خصوص دقت نظر بیشتری داشته باشد تا شاهد عملکرد مطلوب‌تر ستاد مدیریت بحران استان باشیم.

در این جلسه جهت مدیریت بهتر اوضاع مقرر و مصوب شد که سازمان محیط زیست مستمراً وضعیت آلودگی هوا را جهت بررسی و نظارت به دادستانی کل استان گزارش کند.

همچنین اداره کل هواشناسی استان ایلام به صورت فنی و کارشناسی ورود ریزگرد‌ها به استان را دقیق پیش بینی و به دادستانی ایلام و مدیریت بحران اعلام کند.

در این جلسه مطرح شد که ستاد مدیریت بحران استانداری نیز در زمان مناسب و معقول نسبت به تشکیل جلسه اقدام کند تا در سریع‌ترین زمان ممکن، تصمیمات متخذه در جلسه ستاد بحران را به اطلاع عموم مردم استان برساند.
 

برچسب ها: دادستانی ایلام

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *