۱۸۴ زندانی زندان‌های زنجان از پابند الکترونیک استفاده کردند

13:16 - 25 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۷۹۲۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: در استان ۱۸۴ زندانی با نصب پایبند الکترونیکی در محدوده مشخص مدت حبس خود را می‌گذارنند و سیاست حبس زدایی از برنامه‌های مهم دستگاه قضایی است و دستگاه قضایی تمام تلاش خود را بر کاهش جمعیت کیفری زندانیان انجام خواهد داد.
- رییس شورای قضایی استان به همراه دادستان مرکز استان و معاون قضایی در بازدید از پیش اعلام نشده از مرکز مراقبت الکترونیکی زندانیان از اجرای طرح پابند الکترونیکی در استان خبر داد و افزود: برابر ماده ۶۲ ق. م. ا، با تشخیص و تصمیم دادگاه، همچنین در صورت رضایت محکوم، اجرای حکم حبس خانگی در محدوده مکانی مشخص، با استفاده از پابند الکترونیکی مذکور و تجهیزات مرتبطِ آن، ممکن می شود.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی افزود: سیاست حبس زدایی از برنامه‌های مهم دستگاه قضایی است و در استان ۱۸۴ زندانی با نصب پایبند الکترونیکی در محدوده مشخص مدت حبس خود را می‌گذارنند و دستگاه قضایی تمام تلاش خود را بر کاهش جمعیت کیفری زندانیان انجام خواهد داد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان در تشریح فواید استفاده از طرح پابند‌های الکترونیکی خاطرنشان کرد: با نصب پابند بر پای زندانیان، آن‌ها می‌توانند زندگی عادی داشته باشند و در صورت خروج زندانی از محدوده تعریف شده بلافاصله توسط عوامل مراقبتی اخطار‌های لازم داده می‌شود.

رئیس شورای قضایی استان زنجان ادامه داد: از ویژگی‌های اجرای طرح پابند الکترونیکی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و صرفه‌جویی در هزینه است، چرا که ماندن افراد در زندان مشکلات خاص خودش را دارد و این طرح با یک کار کارشناسی شده در حال اجرا است.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *