رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

افزایش جرایم مرتبط با تجاوز جنسی در انگلیس/نمایندگان خواستار تحقیقات شدند

15:02 - 23 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۷۶۰۵
یک گزارش نشان می‎دهد که اقدام برای شکایت‎ مرتبط با تجاوز و سوءاستفاده جنسی در انگلیس به دلیل رسیدگی نشدن به آنها کاهش یافته است.

- یک کمیته پارلمانی در انگلیس به این نتیجه رسیده است که تیم‌های پلیسی که در تحقیقات تجاوز جنسی تخصص دارند باید در سراسر این کشور و ولز تشکیل شوند.

به گزارش «گاردین»، در بررسی چرایی کاهش تعقیب پرونده‌های تجاوز جنسی، کمیته منتخب امور داخلی انگلیس دریافت که تعداد پایین و غیرقابل قبول تعقیب برای پرونده‌های تجاوز جنسی و جرایم جنسی بدون اصلاح اساسی در سیستم عدالت کیفری، ادامه خواهد یافت.

بر اساس این گزارش، اصلاح باید شامل تشکیل تیم‌های پلیس تجاوز جنسی در هر نیرو باشد که نشان داده شده که تحقیقات را تسریع و ارتباط با قربانیان را بهبود می‌بخشد.

نمایندگان پارلمان انگلیس، می‎‏گویند که دولت این کشور همچنین باید ارائه مشاوره حقوقی مستقل را در اولویت بالاتری قرار دهد، به ویژه برای قربانیانی که با «درخواست‌های غیرضروری و بیش از حد» برای اطلاعات تلفن همراه خود مواجه هستند.

این گزارش اخیر هفته‌ها پس از بازرسی مشترک دو ناظر دولتی منتشر می‌شود که در فرآیند گزارش‌دهی تجاوز جنسی تا محاکمه احتمالی و محکومیت یک مهاجم، اشتباهات متعددی را شناسایی کرد.

در سال منتهی به سپتامبر ۲۰۲۱، ۶۳ هزار و ۱۳۶ مورد تجاوز به عنف در انگلیس ثبت شد که بالاترین رقم در مدت‎های مشابه قبل است؛ با این حال، تنها ۱.۳ درصد از جرایم تجاوز جنسی ثبت شده به اتهام یا احضار منجر شده است.

این گزارش می‎افزاید که تعداد پیگرد‌های تکمیل شده تجاوز جنسی از ۵ هزار و ۱۹۰ مورد در سال ۱۷-۲۰۱۶ به هزار و ۵۵۷ مورد در سال ۲۰۲۰-۲۱ کاهش یافته است.

«دیانا جانسون»، نماینده پارلمان انگلیس، می‎گوید که کاهش تعداد پیگرد‌های قضایی برای تجاوز و جرایم جنسی در پنج سال گذشته واقعاً تکان دهنده و کاملا غیرقابل قبول است.

این گزارش از دولت انگلیس خواست تا با نهاد‌های پلیسی همکاری کند تا اطمینان حاصل شود که تیم‌های پلیس تخصصی تجاوز جنسی می‌توانند در تمام نیرو‌های پلیس مستقر شوند.

این در حالی است که قربانیان و بازماندگان با درخواست‌هایی برای ارائه داده‌های شخصی خود مواجه شدند که می‌تواند به فروپاشی برخی از پرونده‌ها منجر شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *