رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری خوزستان: دادگستری استان به جرایم خاص و خشن نگاه ویژه‌ای دارد

13:59 - 22 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۷۳۹۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری خوزستان، گفت: باید پس از بررسی و شناسایی چالش‌ها و آسیب‌های موجود و جرایم خاص استان، در تمام مراحل کشف، رسیدگی، انجام تحقیقات، صدور و اجرای حکم، با جدیت، قاطعیت و سرعت اقدام شود.

- علی دهقانی در دیدار با فرمانده نیروی انتظامی استان و معاونین وی، بیان کرد: در قانون ظرفیت‌های جامعی برای برخورد با مرتکبان این جرایم وجود دارد و تشکیل شعب تخصصی، استفاده از قضات متخصص و مقتدر و کاهش زمان رسیدگی و اجرای حکم، از مواردی است که در مقابله با جرائم خاص در دستگاه قضایی استان لحاظ خواهد شد.

وی تصریح کرد: دیدگاه دستگاه قضایی استان نسبت به نیروی انتظامی یک رویکرد حمایتی است و از هر آنچه به عنوان مولفه‌های اقتدار این نیرو یاد می‌شود، به صورت گسترده و همه‌جانبه حمایت می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: اشراف اطلاعاتی، کنترل مجرمان خطرناک، ضربه زدن به گروه‌های مجرمان سازمان یافته از جمله این مولفه‌هاست که قطعا این نیرو برای تحقق آن‌ها نیاز به حمایت قضایی دارد.

دهقانی با بیان این که نیروی انتظامی در نوک پیکان برقرای امنیت در جامعه قرار دارد، افزود: اگر این حمایت‌ها وجود نداشته باشد، نیروی انتظامی نیز نمی‌تواند به ماموریت‌های ویژه خود و امنیتی که مورد خواسته مردم است، جامه عمل بپوشاند.

در ادامه این دیدار فرمانده نیروی انتظامی استان خوزستان گفت: سال گذشته ۵ هزار و ۱۰۰ قبضه سلاح توسط جامعه اطلاعاتی استان خوزستان کشف و ضبط شد که ۴ هزار و ۱۱۳ قبضه آن به همت و تلاش نیروی انتظامی استان بوده است.

وی افزود: در این مدت ۱۱ تن مواد مخدر نیز در سطح استان خوزستان توسط نیروی انتظامی کشف و ضبط شد، اما آنچه مردم از ما انتظار دارند، کاهش تعداد معتادان متجاهر در سطح شهر است که نیمی از جرایم خرد توسط این افراد صورت می‌گیرد.

سردار صالحی گفت: امیدواریم با پیگیری دستگاه قضایی استان در راه‌اندازی مرکز بازپروی معتادان ذیل ماده ۱۶، شاهد کاهش این افراد در جامعه و بازپروری و بازگشت سالم آنان به جامعه باشیم.

فرمانده نیروی انتظامی استان خوزستان همچنین خواستار پیگیری دستگاه قضایی در تقویت سامانه‌های پایش تصویری در استان شد و اظهار کرد: با تقویت این سامانه‌ها هم در زمینه پیشگیری و هم در زمینه کشف جرایم، موفقیت چشمگیری حاصل خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *