تداوم شکست‌ناپذیری استقلال یا طلسم‌شکنی نساجی؟/ سکانس سوم از نبرد فرهاد و ساکت

0:01 - 22 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۷۲۶۱
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
تیم فوتبال استقلال و نساجی مازندران در چارچوب رقابت‌های یک چهارم نهایی جام حذفی امشب از ساعت ۲۰:۳۰ به مصاف هم خواهند رفت.

- جام حذفی فوتبال ایران (یادواره آزادسازی خرمشهر) در مرحله یک چهارم نهایی در حالی با حضور ۸ تیم قرعه‌کشی شد که تیم فوتبال استقلال یکی از مدعیان اصلی تصاحب این جام، طبق قرعه باید در این مرحله به مصاف نساجی مازندران برود؛ تیمی که هرگز در بازی‌های رسمی مقابل استقلال برنده نبوده است. این دیدار امشب از ساعت ۲۰:۳۰ در ورزشگاه آزادی با حضور تماشاگران برگزار خواهد شد.

شاگردان فرهاد مجیدی جام حذفی امسال را از مرحله یک شانزدهم با یک پیروزی سخت مقابل نود ارومیه در ضربات پنالتی آغاز کردند و در مرحله بعد مقابل پیکان قرار گرفتند. استقلال در این بازی هم موفق به پیروزی در وقت‌های قانونی نشد و با تک گل ارسلان مطهری در وقت‌های اضافه با یک برد خفیف شاگردان مجتبی حسینی را از پیش رو برداشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد و اکنون طبق قرعه کشی باید در این مرحله به مصاف نساجی برود تا تکلیف آخرین تیم صعود کننده به نیمه نهایی مشخص شود.

تیم فوتبال استقلال با ۷ قهرمانی و ۶ نایب قهرمانی پرافتخارترین تیم جام حذفی محسوب می‌شود. آخرین قهرمانی آبی‌پوشان در این تورنمنت به فصل ۹۷-۹۶ دوران سرمربیگری وینفرد شفر برمی‌گردد؛ سالی که استقلال با تک گل مامه تیام مقابل خونه‌به‌خونه بابل به برتری رسید و جام قهرمان جام حذفی را بالای سر برد. از سوی دیگر فرهاد مجیدی در دو فصل اخیر رقابت‌های جام حذفی دو بار به فینال این رقابت‌ها رسیده است، اما هر بار به ترتیب توسط تراکتور و سپس فولاد شکست خورد و دستش از جام کوتاه ماند.

دیدار استقلال و نساجی در یک چهارم نهایی جام حذفی دو نکته مهم دارد؛ نخست این است که استقلال و مجیدی برای پایان دادن به دو سال ناکامی در این رقابت‌ها خواهند جنگید و دوم اینکه مجیدی برای انتقام فینال مقابل تراکتور که هدایت آن را ساکت الهامی بر عهده داشت تیمش را به میدان خواهد فرستاد؛ دیداری که با حواشی زیادی رو به رو بود و از این حیث رقابت الهامی و مجیدی جذاب خواهد بود.

نساجی ۴ فصل پی در پی در لیگ حضور دارد که نتایج ۶ تقابل اخیر آن‌ها با استقلال به شرح زیر است:

استقلال صفر – نساجی صفر

نساجی صفر – استقلال صفر

نساجی صفر - استقلال یک

استقلال ۳ – نساجی یک

نساجی ۲ – استقلال یک

استقلال یک – نساجی یک

طبق نتایج فوق استقلال در لیگ امسال دو بار مقابل نساجی با نتیجه بدون گل متوقف شده است و این دیدار سومین تقابل مجیدی و الهامی خواهد بود که این بار حتماً باید برنده داشته باشد.

آبی‌پوشان در ۱۳ دیدار رسمی خود با نساجی مازندران هرگز بازنده نبوده‌اند و حاصل آن ۸ برد برای استقلال و ۵ تساوی بوده است که از این حیث استقلال مقابل نساجی شکست ناپذیر نشان داده‌ و باید دید آیا امشب هم می‌توانند این رکورد را حفظ کنند یا نساجی طلسم‌شکنی خواهد کرد.

استقلال و نساجی ۵ بار نیز در جام حذفی به مصاف هم رفته‌اند که چهار دیدار آن به صورت رفت و برگشت برگزار شد که استقلال در آن‌ها پیروز بوده است. آخرین دیدار آن‌ها در جام حذفی به سال ۹۶ بازمی‌گردد، سالی که استقلال با پیروزی ۲ بر یک مقابل نساجی به فینال رسید و قهرمانی آن دوره از رقابت‌های جام حذفی را بدست آورد.

نساجی برای رسیدن به یک چهارم نهایی ابتدا در یک شانزدهم به مصاف آرمان‌گهر رفت و با یک گل به برتری رسید تا در یک هشتم با تیم گل‌گهرسیرجان دیدار کند. شاگردان الهامی در این بازی نیز با حساب کار ۳ بر یک پیروز شدند تا در یک چهارم نهایی حریف استقلال شوند. نساجی در لیگ برتر برخلاف نتایج نسبتا خوبی که داشته، اما همواره مقابل تیم‌های بزرگ ضعف داشته‌ و اکثرا شکست خورده است. این تیم با ۱۲ تساوی بیشترین تساوی در جمع تیم‌های لیگ برتر را بدست آورده است.

استقلال پس از خروج یزدانی و مرادمند مدافعانی که با حضورشان بهترین خط دفاعی لیگ را تشکیل داده است و آمار گل خورده استقلال را زیر ۱۰ نگه داشته‌اند با مشکلات دفاعی مواجه شد که بلافاصله حضور سیلوا استقلال را از ایجاد یک فاجعه در خط دفاعی نجات داد. به نظر می‌رسد با توجه به عملکرد خوب استقلال در بازی با پیکان مجیدی همان ترکیب گذشته را وارد زمین کند. از طرفی به نظر می‌آید خارجی‌های استقلال در بازی مقابل نساجی از ابتدا در ترکیب حضور داشته باشند و شانس مطهری و رمضانی برای حضور در ترکیب اصلی کمی دور از ذهن است، هر چند ممکن است مجیدی بر اساس شرایط روز بازی تصمیمات متفاوتی هم بگیرد.

شاگردان مجیدی و الهامی در حالی مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند که تیم فوتبال نساجی مسعود شجاعی را به علت محرومیت و سینا زامهران را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. علاوه بر این حضور صادقی و نجفی در این بازی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و تا زمانی مجوز لازم را از کادر پزشکی دریافت نکنند احتمال غیبت آن‌ها در این بازی وجود دارد. در سوی دیگر استقلالی‌ها بدون محروم و مصدوم با تمام قوا وارد میدان خواهند شد، اما سه تن از اعضای این تیم از جمله مهدی مهدی‌پور، مطهری و فرهاد مجیدی در صورت دریافت کارت زرد در این مسابقه، در صورت صعود، حضور در مرحله نیمه نهایی را  از دست خواهند داد.

تکلیف حریف این دو تیم در مرحله نیمه‌نهایی نیز شب گذشته روشن شد و تیم مس کرمان با پیرروزی یک بر صفر مقابل خیبر خرم آباد در ورزشگاه شهید باهنر کرمان جواز صعود گرفت و حالا باید منتظر بماند تا پس از برگزاری دیدار نساجی مازندران مقابل استقلال، برای رسیدن به فینال با برنده این دیدار مصاف بدهد.

استقلال و نساجی در ۱۸۰ دقیقه دیدارشان در این فصل لیگ برتر موفق به باز کردن دروازه یکدیگر نشده‌اند؛ اما این بازی کاملاً متفاوت است و حتما باید برنده داشته باشد. اگر آبی‌پوشان تهران و سرخ‌پوشان قائمشهر در طول ۹۰ و یا ۱۲۰ دقیقه بازی نتوانند توپی را از خط دروازه‌ها عبور دهند، ضربات پنالتی تکلیف دو تیم را مشخص خواهد کرد؛ اتفاقی که می‌تواند به روند تساوی‌های دو تیم در دیدارهای اخیر پایان دهد.

گزارش: محمد خواجه‌وند



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *