رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

۲۴۳ نفر از مددجویان جرایم غیرعمد استان قزوین آزاد شدند

14:32 - 21 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۷۲۱۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان قزوین از آزادی ۲۴۳ نفر از مددجویان جرایم غیرعمد استان در طی سال گذشته خبر داد.
-  علی شعبانی با اشاره به آزادی ۲۴۳ نفر از مددجویان جرایم غیرعمد استان قزوین، بیان کرد: این مددجویان جرایم غیر عمد با کمک‌ها و مساعدت‌های ستاد مردمی دیه استان، گذشت شکات و اعطا تسهیلات بانکی آزاد شدند.

وی افزود: بر همین اساس و در سال گذشته ۲۴۳ نفر از مددجویان جرایم غیرعمد استان آزاد شدند، که به نسبت سال ۱۳۹۹ و همچنین میزان ورودی مجرمان جرایم غیرعمد نسبت به سال‌های گذشته، شاهد افزایش آزادی‌ها هستیم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: فقره پرونده در ستاد مردمی دیه استان برای آزادی این تعداد از مددجویان ۲۳۰ تشکیل و در نهایت ۶۳۲ پرونده در مراجع قضایی استان مختومه شد.

شعبانی ادامه داد: بر اساس آمار‌ها عملکرد ستاد دیه استان در آزادی مددجویان جرایم غیرعمد قابل قبول بوده و از این حیث جای تشکر دارد و قطعاً این روند در طی سال جاری نیز با کمک خیرین و مردم شریف استان ادامه خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تأکید کرد: از میان بدهی‌های پرداخت شده ۸۳ درصد مربوط به گذشت شکات از حقوق حقه بوده، که این نشان از روحیه گذشت در میان شهروندان بوده و این روحیه باید با اقدامات فرهنگی بیش از پیش تقویت شود.

شعبانی اضافه کرد: با زندانی شدن یک فرد فقط خود او مجازات نمی‌شود، بلکه خانواده مددجویان نیز در این مجازات ناخواسته شریک می‌شوند و به همین خاطر باید تلاش کنیم تا مجرمان جرایم غیر عمد در کنار خانواده و جامعه اصلاح شوند، زیرا زندان جای مناسبی برای مجازات و اصلاح این افراد که ناخواسته مرتکب جرم شده‌اند، نیست.

رئیس کل دادگستری استان قزوین خاطرنشان کرد: آزادی زندانیان جرایم غیرعمد با کمک خیرین و مردم یکی از اقداماتی است که در کشور نهادینه شده و امیدواریم در سال جاری نیز با مشارکت خیرین و مردم نیکوکار استان موجبات آزادی تعداد بیشتری از مددجویان جرایم غیرعمد را فراهم کنیم و از خیرین و مردم شریف استان دعوت می‌کنیم که در این پویش مردمی مشارکت مجدانه‌ای داشته باشند.


برچسب ها: قزوین علی شعبانی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *