پیش‌بینی حضور میلیونی زائران در پیاده‌روی اربعین در سال ۱۴۰۱

19:18 - 20 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۷۰۷۰
رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه با هماهنگی‌های صورت گرفته امکانات و تجهیزات موکب‌های ایرانی به عراق آغاز شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال شاهد حضور میلیونی زائران در پیاده‌روی اربعین باشیم.

- محمد جلال‌مآب در جمع کارکنان و خادمان ستاد با اشاره به اولویت‌های کاری در سال ۱۴۰۱ پرداخت و گفت: اتمام و تحویل پروژه توسعه حرم امام علی (ع) در نجف، پیشرفت همزمان دو فاز طرح توسعه حرم امام حسین (ع) در کربلا، تسریع در اجرای طرح توسعه زیرسطحی حرم امامین جوادین علیهماالسلام مزین بنام صحن امام محمدباقر (ع) در کاظمین و آغاز طرح استحکام و مقاوم‌سازی حرم امامین عسکریین علیهم‌السلام در سامرا ازجمله اقدامات اولویت‌دار این ستاد در سال جاری است.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات در ادامه اظهار کرد: برای امسال حدود یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است که نذر خیران حرم‌ساز و کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردمی بیشترین سهم را در تأمین منابع مالی این طرح‌ها دارد.

وی همچنین ضمن تجلیل از همت خیران و با بیان اینکه، سال گذشته با وجود مشکلات ناشی از کرونا و تنگنا‌های اقتصادی، شاهد تحقق بیش از ۹۰ درصدی اعتبارات پیش‌بینی شده بودیم، گفت: پروژه‌های توسعه‌ای عتبات، فرصت‌های معنوی ارزشمند برای دوستداران اهل‌بیت محسوب می‌شود.

جلال‌مآب افزود: این طرح‌های عمرانی که با نگاه بلندمدت و چند صد ساله طراحی شده‌اند، به تعبیر شهید سلیمانی، نوعی صدقه جاریه و عمل کوثرانه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به مسئولیت ویژه ستاد توسعه و بازسازی عتبات در بین کمیته‌های اربعین، گفت: پیش‌بینی می‌شود با رفع مشکلات مربوط به روادید و محدودیت‌های کرونایی، شاهد حضور میلیونی زائران در اربعین پیش‌رو باشیم لذا از هم‌اکنون باید برای بسیج امکانات تدابیر لازم اندیشیده شود.

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین حسینی، افزود: انجام هماهنگی‌های لازم برای نقل و انتقال امکانات و تجهیزات موکب‌های ایرانی با نهاد‌های مرتبط مثل گمرک، مرزبانی و طرف عراقی آغاز شده است.

وی درباره دستاورد‌های سال گذشته ستاد در شهر نجف اشرف، گفت: با همت عوامل اجرایی، دو رواق بنام حضرت آمنه بنت وهب (مادر پیامبر اکرم (ص)) و جعفر طیار (پسرعموی پیامبر) که از فضا‌های زیارتی طرح توسعه حرم مطهر علوی محسوب می‌شود، تحویل تولیت شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *