رئیس کل دادگستری خوزستان بصورت سرزده در شعب تجدید نظر استان حاضر شد

14:47 - 20 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۷۰۰۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری خوزستان به همراه رئیس محاکم تجدید نظر استان به صورت سرزده در شعب و دفاتراین دادگاه‌ها حضور یافت و ضمن دیدار و گفتگو با رؤسا، مستشاران و کارکنان، از نزدیک به بررسی مسائل و مشکلات موجود پرداخت.
- علی دهقانی در حاشیه بازدید از شعب تجدید نظر استان خوزستان بیان کرد: در ابتدای کار نیاز به شناسایی مشکلات موجود و دریافت راهکارهاست تا با جمع بندی و دسته بندی آن‌ها، به بهترین راهکار‌ها در جهت تسریع در رسیدگی‌ها و کاهش موجودی پرونده‌ها دست یافت. 
 
رئیس کل دادگستری خوزستان اظهار کرد: منصب قضاوت مسئولیت سنگینی است و وقتی یک قاضی در دادگاه تجدیدنظر رای می‌دهد، انتظار می‌رود تا پرونده را به بهترین شکل رسیدگی و چنانچه اشتباهی در مرحله بدوی وجود داشته، آن را اصلاح کند و رأیی متقن صادر کند. 
 
وی با بیان این که گاهی سرنوشت یک فرد بسته به صدور و اجرای حکم دادگاه است، تصریح کرد: هدف دستگاه قضا، آمارگرایی نیست، اما باید بارعایت استانداردها، در کوتاه‌ترین زمان ممکن رأی صادر شود تا اصحاب پرونده در وقت خود به نتیجه دست یابند. 
 
رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: علل و مشکلات موجود باید شناسایی و برای آن تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شود در این خصوص قطعا تغییراتی لازم است و چنانچه رویه‌ای ایراد داشته و موجب دغدغه همکاران شده باشد، با تصمیم‌گیری معقولانه تغییر می‌کند. 
 
دهقانی افزود: نباید از مشکلات اجتماعی که موجب افزایش پرونده‌های قضایی می‌شود غافل ماند و از سایر نهاد‌های استان می‌خواهیم که با وحدت، همدلی و همکاری، اقداماتی انجام دهند که پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب‌های اجتماعی و ارتقای امنیت و پویایی در استان را به دنبال داشته باشد. 
 
وی گفت: نیروی انسانی قضایی و اداری از سرمایه‌های دستگاه قضایی هستند و نباید بر اثر فشار زیاد کار فرسوده شوند و در مدیریت جدید به این مسائل نیز توجه ویژه‌ای خواهد شد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *