یک نفر محکوم علیه در استان یزد پس از گذشت ۴ سال با کمک شورای حل اختلاف از زندان آزاد شد

8:18 - 19 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۶۷۹۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد گفت: با تلاش مجموعه شورای حل اختلاف و اخذ رضایت شاکی، یک زندانی پس از ۴ سال از بند زندان، رها و به آغوش خانواده بازگشت.

- محمدرضا حداد بیان کرد: با تلاش مجموعه شورای حل اختلاف و اخذ رضایت شاکی، یک زندانی پس از ۴ سال از بند زندان، رها و به آغوش خانواده بازگشت.

 

رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد گفت: این فرد در سال ۹۷ اقدام به فروش مال غیر کرده بود که پس از دستگیری و طی مراحل دادرسی، روانه زندان شد، پس از ارجاع پرونده به شعبه ۳۱ شورای حل اختلاف ویژه زندانیان یزد و با تلاش و همت اعضاء و کارکنان آن شعبه، سرانجام با اخذ رضایت شکات پرونده، این محکوم زندانی پس از گذشت چهار سال از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازگشت.

وی بیان کرد: مهم ترین فایده صلح و سازش، رضایت طرفین دعوا از یکدیگر و اعتماد به دستگاه قضایی است، چراکه وقتی دعاوی با صدور رأی فیصله می یابد در برخی موارد، رضایت شاکی و متشاکی حاصل نمی شود و افراد حق خود را تضییع شده فرض و دادگستری و قاضی رسیدگی کننده را مسئول رسیدن ضرر و خسارت به خود می دانند، این در حالی است که دستگاه قضایی و قضات بر اساس مقررات قانونی مبادرت به رسیدگی و صدور رأی مستدل و مستند می کنند.

وی تصریح کرد:‌ توافق و تراضی طرفین با محوریت شورای حل اختلاف، موجب حل و فصل دعوای با رضایت قلبی و مانایی بیشتر است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *