تصویب تحریم فوری نفت و گاز روسیه از سوی پارلمان اروپا

18:35 - 18 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۶۷۶۱
پارلمان اروپا در قطعنامه که به تصویب رسید، خواستار تحریم کلی و فوری واردات نفت، گاز و زغال سنگ از روسیه شد.

– طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای که با رای ۵۱۳ نماینده پارلمان اروپا از جمله ۲۲ رای مخالف و ۱۹ رای ممتنع به تصویب رسید، خواستار تحریم کلی و فوری واردات نفت، گاز و زغال سنگ از روسیه شد.

پارلمان اروپا خواستار ادامه تحریم‌های بیشتر علیه روسیه می‌باشد، اما تحریم احتمالی نفت روسیه که ۲۵ درصد مجموع واردات اروپاست و تحریم گاز روسیه که ۴۵ درصد کل واردات این اتحادیه را شامل می‌شود، موضوع‌های بحث‌های شدید میان کشور‌های عضو است.

روبرتا متسولا، رئیس پارلمان اروپا پس از رای گیری در خصوص این مصوبه غیر الزام آور تاکید کرد: این یک لحظه بسیار مهم و گامی قابل توجه است. موضع پارلمان اروپا روشن است و قوی‌ترین پیام‌های حمایتی را برای کسانی که در خط مقدم قرار دارند، ارسال می‌کند.

گفتنی است، کمیسیون اروپا به ۲۷ کشور پیشنهاد کرده که تحریم‌ها علیه روسیه را با توقف خرید زغال سنگ از این کشور که ۴۵ درصد مجموع واردات اتحادیه اروپا از این حیث را تشکیل می‌دهد و نیز بستن بنادر اروپایی به روی کشتی‌های روسی افزایش دهند و بر روی شیوه‌های اعمال پنجمین دور تحریم‌ها علیه روسیه توسط نمایندگان کشور‌های عضو اتحادیه اروپا بحث و بررسی شده است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *