آخرین خبر‌ها از وضعیت جوی و ترافیکی روز دوازدهم فروردین

11:17 - 12 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۵۵۹۷
مشروح آخرین اخبار وضعیت جوی کشور و شرایط تردد جاده‌ای در این خبر آورده شده است.
- پلیس راهنمایی و رانندگی برای نوروز ۱۴۰۱ افزایش حجم سفر‌ها و تردد بین جاده‌ای را پیش بینی کرده و در این رابطه نیز طرح ویژه نوروزی را با حضور و استقرار بیش از ۷۰ هزار نیروی پلیس در جاده‌ها آغاز کرده است؛ مشروح آخرین اخبار وضعیت جوی کشور و شرایط تردد جاده‌ای در این خبر آورده می‌شود.
هنوز ۲۰۰ هزار خودروی غیر بومی در مازندران و گیلان حضور دارد
۱۴۰۱/۰۱/۱۲ - ۱۵:۳۵

سردار هادیانفر، رئیس پلیس راهور ناجا گفت: تا شب گذشته تقریباً ۷۰ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است که نشانگر افزایش ۵۱ درصد سفر نسبت به سال گذشته است.

وی افزود: ۳۰ درصد حوادث در روز‌های اخیر بخاطر واژگونی خودرو‌ها بوده است و این بیشتر بخاطر رانندگی در حال خستگی و خواب آلودگی است.

جاده چالوس از مسیر جنوب به شمال بسته شد
۱۴۰۱/۰۱/۱۲ - ۱۲:۳۴

سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا به خبرنگار مهر گفت: جاده چالوس از ساعت ۱۱ امروز ۱۲ فروردین ماه در مسیر جنوب به شمال بسته شده است. پیش بینی می‌کنیم این محدودیت تا ساعت ۱۹ ادامه داشته باشد. فردا در روز ۱۳ فروردین ماه نیز به همین صورت خواهد بود یعنی اگر بار ترافیکی زیاد باشد اعلام محدودیت می‌کنیم.

شیرانی بیان کرد: برنامه اعمال محدودیت در جاده هراز نیز به این شکل خواهد بود که اگر ظرفیت جاده اشباع شود، این محدودیت اعمال می‌شود، اما در حال حاضر جوابگوست.

وی گفت: برای جاده دماوند هنوز برنامه‌ای وجود ندارد البته تا زمانی که ظرفیت جاده مناسب باشد.

توقیف ۳۲ هزار خودرو رانندگان پرحادثه
۱۴۰۱/۰۱/۱۲ - ۱۱:۴۹
رئیس پلیس راهور ناجا گفت: از ابتدای طرح نوروزی تا روز گذشته ۳۲ هزار خودرو رانندگان حادثه ساز در جاده‌های کشور توقیف شدند.

سردار سید کمال هادیانفر با بیان اینکه سفر‌ها در تعطیلات نوروزی ۵۷ درصد افزایش داشته افزود: از آغاز طرح نوروزی تا شب گذشته بیش از ۷۰ میلیون تردد در کشور ثبت شد.

این مقام انتظامی افزود: هنوز ۳۰۰ هزار خودرو در استان‌های مازندران و گیلان متوقف و سفرشان پایان نیافته است.
رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه سرعت، سبقت و خواب الودگی بیشترین عامل تصادفات است گفت: ۳۰ درصد ازتصادفات منجر به واژگونی شده که علت آن خستگی و خواب الودگی است.

سردار هادیانفر بیشترین ساعات تصادفات را بین ساعت ۱۲ ظهر تا ۲۰ اعلام کرد و از هموطنان خواست در رانندگی از عجله و شتاب خودداری کنند.
آزادراه تهران شمال و چالوس یکطرفه شد
۱۴۰۱/۰۱/۱۲ - ۱۱:۴۰

سرپرست پلیس راهور ناجا گفت: آزاد راه تهران شمال و جاده چالوس از ساعت ۱۱ امروز از چالوس به سمت تهران یکطرفه شد.

سرهنگ محبی افزود: با توجه به موج بازگشت مسافران نوروزی وترافیک سنگین در محور‌های آزاد راه تهران شمال و چالوس، از ساعت ۱۱ امروز تا تخلیه بار ترافیکی و تسهیل در تردد خودرو‌ها یکطرفه شد.

تردد کامیون‌ها و تریلر‌ها در روز ۱۳ فروردین ممنوع شد
۱۴۰۱/۰۱/۱۲ - ۱۱:۳۸

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: تردد کامیون‌ها و تریلر‌ها به غیر از کامیون‌ها و تریلر‌های حاوی مواد سوختی و فاسدشدنی فردا ۱۳ فروردین در جاده‌های کشور ممنوع است.

احتمال یک طرفه شدن جاده‌ها
۱۴۰۱/۰۱/۱۲ - ۱۱:۳۱

سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: سفر‌های نوروزی هموطنان با توجه به پایان یافتن ایام تعطیلات نوروزی رو به اتمام هست و در روز گذشته نیز شاهد سفر‌های برگشت در بیشتر محور‌های کشور بودیم در حال حاضر بار سفر‌های برگشت در محور‌های ترافیکی و محور‌های اصلی کشور آغاز شده و عمده سنگینی بار در جاده چالوس مسیر شمال به جنوب و همچنین در جاده هراز مشاهده می‌شود.

وی گفت: برنامه پلیس برای امروز این است که اگر ظرفیت محور‌ها به حالت اشباع برسد در ساعات آینده این مسیر‌ها به صورت شمال به جنوب یک طرفه شود. براین اساس در جاده هراز از رودهن به سمت شمال محدودیت تردد وجود خواهد داشت و در جاده چالوس آزاده راه تهران شمال از ابتدا محدودیت تردد را برای همه وسایل نقلیه داریم. به رغم اینکه وضعیت تصادفات نگران کننده است، اما در ارتباط با تردد هموطنان توصیه داریم برای سفر‌های برگشت با توجه به اینکه در برخی از محور‌ها ترافیک سنگین است با صبر و حوصله رانندگی کنند.

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *