رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور:هدف دشمن آن است که داشته‌ها و پیشرفت هایمان را مخفی کند

17:52 - 22 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۲۸۸۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس سازمان پزشکی قانونی گفت: هدف اول دشمن آن است که داشته‌ها و پیشرفت هایمان را مخفی کند امروز جنگ رسانه هاست که از طریق اتاق‌های فکر برنامه ریزی و هدایت می‌شود.
 - عباس مسجدی در آخرین جلسه شورای مدیران سال ۱۴۰۰، با تبریک میلاد حضرت حجت علیه السلام، بیان کرد: دنیای امروز دنیای گناه، بی عدالتی و زورمداری است در حالی که دنیای ظهور دنیای عدالت و مهرورزی است و این به مردم دنیا برای آینده بهتر امید می‌دهد و امیدواریم به دنیایی عاری از هر گونه خشونت، گناه و پستی دست یابیم.
 
 رئیس سازمان پزشکی قانونی با قدردانی و تشکر از خدمات مدیران و کارکنان سازمان در سراسر کشور طی یکسال گذشته، افزود: از تلاش‌ها و خدمات جهادی و خالصانه همکاران در مراکز پزشکی قانونی کشور سپاسگزارم به ویژه آنکه در سال ۱۴۰۰ دستاورد‌های زیادی برای سازمان داشتیم.
 
وی ادامه داد: با وجود موفقیت‌ها و دستاورد‌های یکسال گذشته، اما به دلیل باقی ماندن کار‌های زیادی که باید انجام شود، طبعا به این حد از توفیقات قانع نبوده و بسنده نمی‌کنیم و باید تمام تلاشمان را برای بهبود شرایط سازمان و خدمت رسانی هرچه بهتر به مردم به کار بگیریم.
 
مسجدی به چند نکته و لزوم پیگیری آن در سال آتی نیز اشاره و تصریح کرد: پیگیری توافقات انجام شده داخلی و بین سازمانی و تمام مواردی که جزو تعهدات همکاران است باید محقق بشود و اگر مواردی از سال جاری باقی مانده باید در ابتدای سال آینده به انجام برسد.
 
وی تکریم ارباب رجوع، عدم اطاله دادرسی وکندی کار، نظم و نظام در کار و شرایط محیطی، در دسترس مردم بودن، شفافیت، بهبود کیفیت کار و... را از موارد اصولی عنوان کردکه باید دائما مورد توجه باشد و مدیران استان‌ها باید نسبت به این امور حساس و پیگیر باشند.
 
مسجدی با تأکید بر اینکه سازمان پزشکی قانونی جزو سالم‌ترین دستگاه هاست، افزود: وجود حتی یک مورد تخلف هم در سازمان زیاد است بنابراین توجه به نظارت‌های مستمر و دقیق از جدی‌ترین مطالبات ماست و این کار نباید صرفا محدود به مجموعه‌های نظارتی باشد و مدیران هم در این زمینه مسئول هستند.
 
به گفته وی این امر صرفا ناظر به بحث تخلفات نیست بلکه اگر نقصی در جایی وجود دارد باید نسبت به رفع آن و ارائه آموزش‌های لازم و... اقدام کرد تا به این ترتیب مانع کاهش کیفیت خدمات و نقصان در ارائه خدمات بشویم.
 
رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با تاکید بر اینکه سند تحول منشورکاری ماست و باید محقق شود، گفت: مقام معظم رهبری از قوه‌قضاییه انتظاراتی دارند و قوه هم از ما و لذا باید تمام توانمان را در این مسیر و تحقق اهداف به کار بگیریم و هرچند کار‌های زیادی در این حوزه انجام شده، اما هنوز فاصله ما تا تحقق کامل اهداف زیاد است.
 
مسجدی انعکاس دستاورد‌ها و خدمات سازمان را از دیگر مسائل مهم که باید مورد توجه قرار گیرد عنوان کرد و گفت: معرفی دستاورد‌های سازمان باعث ارتقای دستگاه و در عین حال آگاهی مردم از زحمات فرزندان این ملت در این سازمان می‌شود.
 
وی استفاده از ظرفیت خیرین و نخبگان و توجه به امر صرفه جویی را از دیگر موارد با اهمیت دانست و افزود: گزارشات دریافتی از اقدامات انجام شده در حوزه صرفه جویی باعث خوشحالی است، اما این امر باید به صورت مداوم مد نظر باشد. این شامل توجه به کاهش زمان ارائه خدمات در عین حفظ کیفیت برای پیشگیری از اتلاف وقت و عمر مراجعین هم می‌شود.
 
رئیس سازمان همچنین از مدیران مراکز پزشکی قانونی خواست که در رفع مشکلات موجود در فرایند‌های مختلف با جدیت پیگیر باشند و حتی از کنار مشکلات کوچک به سادگی نگذرند و ضمن احصای مشکلات، حتما در رفع آن‌ها هم کوشا باشند.
 
وی با بیان اینکه کار نباید وابسته به ساعت اداری و روزکاری باشد، یادآور شد: مسوولین، باید به مردم پاسخگو باشند و هرچند مشکلات و موانع وجود دارد، اما با توکل به خداوند، توسل، تفکر و عقلانیت و تلاش و جدیت، کار‌های سخت، سهل می‌شود، چنانکه در سازمان هم شاهد کار شبانه روزی همکاران هستیم.
 
مسجدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دشمن استراتژی‌های مختلفی را برای ضربه به کشور و نظام ما در پیش گرفته، گفت: هدف اول دشمن آن است که داشته‌ها و پیشرفت هایمان را مخفی کند. امروز جنگ رسانه هاست که از طریق اتاق‌های فکر برنامه ریزی و هدایت می‌شود.
 
وی ادامه داد: هدف دوم آن‌ها ضریب دادن به کاستی‌های احتمالی و بزرگ کردن مشکلات و برنامه سوم آنان بزرگ کردن پیشرفت‌های برخی کشور‌ها و خصوصا دشمنان ماست که در کنار کوچک جلوه دادن پیشرفت‌های کشور، تلاش می‌کنند بذر ناامیدی را در وجود مردم بکارند و آنان را از بهتر شدن شرایط دلسرد کنند.
 
رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور برنامه چهارم دشمنان را تسری فساد برخی افراد به تمام نظام و تمامی خادمین کشور و مردم برشمرد و افزود: برنامه پنجم دشمن کوچک کردن و حتی مشوه کردن چهره نخبگان، دانشمندان و افراد خدومی است که در حوزه‌های مختلف علمی و اجرایی مشغول خدمت به کشور و مردم هستند.
 
مسجدی در پایان با تبریک سال جدید، ایامی خوش توام با سلامت و امنیت و پیشرفت‌های روزافزون برای کشور، مردم و پرسنل خدوم سازمان آرزو کرد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *