دیدار معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان

10:41 - 15 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۱۷۸۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه در دیدار با امام جمعه کرمان گفت: ۱۲ هزار قانون داریم که بخش عمده‌ای از آن‌ها کیفری هستند و در حال حاضر تلاش می‌کنیم تمام آن‌ها را در یک قانون جمع بندی کنیم تا قضات جوان دسترسی آسانی به قوانین موضوعه داشته باشند.
- حجت‌الاسلام والمسلمین نورالله قدرتی، معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان با اشاره به این مطلب که معاونت حقوقی قوه قضاییه از حدود ۲۰ سال قبل آغاز به کار کرده است، بیان کرد: بخش عمده‌ای از وظیفه معاونت حقوقی قوه قضاییه پاسخگویی به سوالات و ابهامات همکاران قضایی در سراسر کشور است.

وی با اشاره به این مطلب که سئوالات قضایی از معاون حقوقی قوه قضاییه در بخش فقهی است، تصریح کرد: مرکز فقهی در قم به منظور پاسخگویی به سوالات مربوطه فعال است و در این مرکز برای پاسخگویی به سئوالات ضمن دریافت فتوای مراجع تقلید، منابع فقهی نیز به صورت ویژه مورد توجه قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قدرتی با اشاره به این مطلب که معاونت حقوقی قوه قضاییه علاوه بر پاسخ به سئوالات فقهی و حقوقی همکاران قضایی، سئوالات حقوقی سایر وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها را نیز پاسخ می‌دهد، عنوان کرد: نظارت بر وکلا، مشاوران، مترجمان از دیگر وظایف معاونت حقوقی قوه قضاییه است که از دو سال پیش آغاز شده است.

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه به فعالیت پژوهشکده قوه قضاییه نیز اشاره و بیان کرد: تدوین لوایح یکی دیگر از مهم‌ترین وظایف معاونت حقوقی قوه قضاییه به شمار می‌رود.

وی با اشاره به این مطلب که معاونت حقوقی قوه قضاییه معاونتی تصمیم ساز است، خاطر نشان کرد: قانون ثبت به عنوان یکی از قوانین مهم کشور و قانون تعزیرات، قوانین حوزه کارشناسی نیز در حال حاضر در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی و اصلاح قرار دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قدرتی توجه به حقوق کودکان را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: معاونت حقوقی قوه قضاییه نسبت به بازآموزی قوانین مربوط به کودکان و نوجوان اقدام می‌کند که در این راستا کارگاه نظام عدالت برای اطفال و نوجوانان با تاکید بر کودکان مهاجر و پناهنده در استان کرمان برگزار شده است.

معاونت حقوقی قوه قضاییه نقش مهمی در تحول دستگاه قضایی دارد
 
حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان نیز از تلاش‌های مجموعه قضایی در کرمان تقدیر کرد و گفت: ریاست دستگاه قضایی در کرمان با سلامت و  بسیار خوب در حال مدیریت حوزه قضایی استان کرمان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه در حوزه قوانین و مقررات نیاز به بازنگری‌های جدی داریم، عنوان کرد: قوانین حوزه وقف، کارشناسی، مهریه و ... نیاز به بازنگری جدی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی خاطرنشان کرد: معاونت حقوقی قوه قضاییه در تحول دستگاه قضایی کشور بسیار موثر است.

یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان نیز در پاسخ به درخواست نماینده، ولی فقیه و امام جمعه کرمان مبنی بر لزوم بازنگری در قوانین حوزه مهریه گفت: در حوزه مهریه باید کار کارشناسی دقیقی برای حل مشکلات موجود انجام شود.

موحد افزود: در حال حاضر در استان کرمان دعاوی و پرونده‌های مهریه زیاد است و ۹۰ زندانی مهریه در زندان‌های این استان حضور دارند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *