دستگاه قضایی از خدمات وکلا و کارشناسان در مسیر اجرای عدالت بهره می‌برد

10:29 - 15 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۱۷۳۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه گفت: دستگاه قضایی همواره از خدمات وکلا و کارشناسان در مسیر اجرای عدالت بهره‌مند می‌شود.
- حجت‌الاسلام والمسلمین نورالله قدرتی، معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه در نشست هم‌اندیشی با وکلا و کارشناسان رسمی استان کرمان با بیان اینکه امروز نقش وکلا و کارشناسان در دادرسی، تحقق عدالت و احقاق حق برکسی پوشیده نیست، اظهار کرد: عدالت گمشده و آرزوی بشریت است و در طول تاریخ برای تحقق آن تلاش‌های گسترده‌ای انجام شده است.

وی با بیان این مطلب که دستگاه قضایی همواره از خدمات وکلا و کارشناسان در مسیر اجرای عدالت بهره‌مند می‌شود، تاکید کرد: رسالت و وظایف دستگاه قضایی در قانون مشخص است و هر زمان که مصالح اقتصادی، فرهنگی، اخلاقی، مورد خدشه واقع می‌شود، پای دستگاه قضایی به موضوع باز می‌شود و در این مسیر وکلا و کارشناسان به دستگاه قضایی کمک می‌کنند که جان، مال، ناموس و آبروی مردم حفظ شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین قدرتی گفت: نظارت گسترده و مستمر دستگاه قضایی بر امور مختلف در راستای تحقق عدالت صورت می‌گیرد و هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی با اشاره به این مطلب که قوانین بسیار خوبی از جمله قانون مجازات اسلامی، قانون حمایت از خانواده و ده‌ها قانون از سوی معاونت حقوقی قوه قضاییه به تصویب رسیده است، گفت: کار در حوزه کارشناسی و وکالت کار تخصصی است و برای قانون‌گزاری در این زمینه باید از حضور کارشناسان بهره گیری شود.

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه با بیان اینکه جامعه برای ایستادن روی پای خود نیاز به عدالت دارد، تصریح کرد: هر وکیل و کارشناسی که در کنار دفاع قانونی، علمی، دقیق خود از چاشنی اخلاق استفاده می‌کند، محبوب مردم است و مردم از او رضایت دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قدرتی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی برای جامعه وکالت ارزش بسیاری قائل است و برای آن‌ها استقلال قائل شده است، تاکید کرد: آنچه موجب عزت و تعالی می‌شود، ایمان، تقوا، پاکدامنی، رعایت قوانین و مقررات است.

وی تصریح کرد: ۱۳ آبان یک حرکت و انقلاب دوم در برابر استکبار جهانی بود و نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره در مسیر شعار مبارزه با استکبار گام بر می‌دارد، نمونه آن اقدام اخیر پاسداران سپاه در خلیج فارس بود که سیلی دیگری بر استکبار جهانی زد و جای تبریک دارد.

یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان نیز در این نشست گفت: در حال حاضر یک هزار و ۶۹۵ کارشناس و کارآموز کارشناسی و دو هزار و ۱۳۵ وکیل و کارآموز وکالت در استان کرمان مشغول فعالیت هستند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *