انجام بیش از ۳۰۰ کار پژوهشی در پژوهشگاه قوه قضاییه/ وصول بیش از ٢٧٠٠ ایده / انجام کار تخصصی در باب گزارشگری فساد

9:04 - 12 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۳۲۲۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رییس سابق پژوهشگاه قوه قضاییه گفت: بیش از ٢٧٠٠ ایده در همین دوسال به دست ما واصل شد که اقداماتی برای این ایده‌ها انجام گرفت.

- مراسم تکریم و معارفه رییس پژوهشگاه قوه قضاییه با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین قدرتی معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه برگزار شد.

در ابتدای مراسم، حجت‌الله علم‌الهدی رییس سابق پژوهشگاه قوه قضاییه به ارایه گزارش عملکرد خود در زمان تصدی در پژوهشگاه پرداخت و گفت: در این دو سال اقداماتی در حوزه تامین زیرساخت‌های لازم برای پژوهشگاه قوه قضاییه انجام دادیم و اهتمام زیادی به تامین استقلال سازمانی پژوهشگاه داشتیم.

علم الهدی مهمترین اقدامات در پژوهشگاه قوه قضاییه را جذب نیرو‌های متخصص قوه قضاییه دانست و گفت: ما در دو سال گذشته با اتاق‌های خالی مواجه بودیم چراکه شیوه کار بیشتر برون سپاری بود در این میان ما به تقویت نیروی متخصص برای قوه قضاییه کمک کردیم تاجایی که اکنون ٩٠ پژوهشگر و عضو هیات علمی در پژوهشگاه قوه قضاییه به صورت تمام وقت مستقر هستند.

وی ادامه داد: در این مدت ٣٢٢ کار پژوهشی به انتها رسید که از این تعداد، بیش از ٢٠٠ مورد آن چاپ شده و مابقی آن در انتشارات است این درحالی است که ٢٨٧ کار پژوهشی نیز در حال اجرا داریم.

رییس سابق پژوهشگاه قوه قضاییه تاکید کرد: تقریبا اکثر فعالیت‌های ما بر اساس نیاز و ارجاع قوه قضاییه بود که این نکته حائز اهمیت است به عنوان مثال در باب گزارشگری فساد کار تخصصی انجام گرفت و ٦٥ جلسه کارشناسی برگزار شد و الان هم در تلاش هستند تا لایحه گزارشگران فساد با حمایت مجلس به تصویب برسد.

وی افزود: فرایند‌ها و شیوه نامه‌های زیادی در این مدت پایه گذاری و ١٧٦ نشست علمی در این دوسال برگزار شد همچنین ٥٤ جلسه نقد رای نیز تشکیل گردید.

رییس سابق پژوهشگاه قوه قضاییه در حوزه سامانه‌ها گام‌های خوبی برداشته شد یادآور شد: سامانه نوآوری پژوهشگاه قوه قضاییه اقدام مهمی بود که تمام کار‌های پژوهشی از نیاز سنجی تا توزیع و ترویج قابلیت رصد داشت همچنین سامانه ملی آرای قضایی نیز بستری برای آرای قضایی فراهم کرد.

وی با اشاره به فعالیت سامانه ایده افزود: بیش از ٢٧٠٠ ایده در همین دوسال به دست ما واصل شد که اقداماتی برای این ایده‌ها انجام گرفت.

علم‌الهدی تصریح کرد: در این دوره با سایر نهاد‌های علمی نیز ارتباطات فراوانی انجام شد تاجایی که ٦٢ تفاهم نامه با نهاد‌های علمی منعقد شد همچنین گروه مطالعات قوانین و مقررات و گروه مطالعات قضایی اسلامی را تشکیل دادیم و تشویق کردیم تا از این فرصت برای پیشرفت امور استفاده کنیم.

رییس سابق پژوهشگاه قوه قضاییه با اشاره به برخی انحصارگرایی‌ها در مراکز علمی گفت: ما از همان ابتدا مبنا را بر آن گذاشتیم تا تیمی در پژوهشگاه قوه قضاییه این موارد را رسیدگی کنند همچنین تلاش کردیم بحث سرباز نخبگان را نیز مورد توجه داشتیم و ظرفیت آن را به ٥٠ رساندیم و ظرفیت فرصت مطالعاتی دانشجو‌های دکتری را فعال کردیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *