اتحادیه اروپا: رفع تحریم‌های مرتبط با برجام بخش حیاتی این توافق است

19:16 - 29 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۹۶۵۵
نماینده اتحادیه اروپا گفت: برطرف شدن تحریم‌های مرتبط با برجام، بخش حیاتی این توافق محسوب می‌شود.

–نماینده اتحادیه اروپا در سخنرانی که در نشست مجمع عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی داشت، گفت: اتحادیه اروپا در این برهه حیاتی، برای بار دیگر به تاکید بر تعهد راسخ و حمایت مداوم خود از اجرای کامل و موثر برنامه جامع اقدام مشترک می‌پردازد. اتحادیه اروپا از مشکلات ناشی از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و اعمال مجدد تحریم‌ها در پی آن آگاه است.

وی همچنین در ادامه افزود: در کنار اجرای تعهدات هسته‌ای از جانب ایران، رفع تحریم‌های مرتبط هسته‌ای بخش حیاتی این توافق محسوب می‌شود. اتحادیه اروپا به حفظ تعهدات برجامی از جمله رفع تحریم‌ها ادامه خواهد داد.

نماینده اتحادیه اروپا در ادامه ضمن اشاره به اینکه این اتحادیه به شدت از «اقدامات مغایر برجام» ایران نگران است، اظهار کرد: اتحادیه اروپا قویا از ایران می‌خواهد که به فعالیت‌های مغایر با برجام پایان دهد و بدون هیچگونه تاخیر به اجرای تعهداتش برگردد. اتحادیه اروپا از ایران می‌خواهد که بدون تاخیر بیشتر، همکاری کاملی با آژانس بین المللی انرژی اتمی داشته باشد. اتحادیه اروپا از تلاش‌های دیپلماتیک گسترده در چارچوب کمیسیون مشترک و تماس‌های نماینده عالی اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده برجام با تمامی شرکا حمایت می‌کند.

وی همچنین بیان داشت: از همیشه مهم‌تر است که مذاکرات با چشم انداز بازگشت هر چه سریعتر آمریکا به برجام و بازگشت ایران به اجرای کامل تعهدات برجامی ادامه یابد؛ بنابراین اتحادیه اروپا از ایران می‌خواهد که بدون تاخیر بیشتر با دیدگاه به نتیجه رساندن گفتگو‌ها به مذاکرات وین بازگردد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *