بافت شهرى رابطه مستقیمى با امنیت شهرى دارد

14:57 - 29 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۹۵۵۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به وظیفه اصلی کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری اشاره کرد و گفت: بافت شهرى رابطه مستقیمى با امنیت شهرى دارد.
- مراسم معارفه شهردار ارومیه با حضور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی برگزار شد. ناصر عتباتی، رئیس کل دادگسترى آذربایجان غربى در این مراسم به پایبندی همه مدیران به قانون اشاره کرد و گفت: ماموریت‌ها و خدمات شهرداری بسیار زیاد است و ارتباط زیادی با شهروندان دارد و می‌تواند تولید سرمایه‌های انسانی و اجتماعی برای جامعه را به‌دنبال داشته باشد.
 
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی اظهار کرد: مهم است که اول و آخر این خدمات قانون باشد و مدیران باید پایبند قانون باشند؛ چرا که در صورت اجرای قانون ما در کنار مدیریت شهری هستیم؛ البته لازم است برخی از کمیسیون‌ها در مدیریت شهری بازنگری شود.

وی در ادامه تاکید کرد: دارایی‌های شهر مال مردم است و نگاه ما باید امانتدارانه باشد، اتفاقات تلخ زیبنده این شهر نیست و دستگاه قضایی تخلف و نقض قانون را بر نمی‌تابد و با هر گونه تخلفی برخورد خواهد کرد. روابط با پیمانکاران باید در حوزه کاری و فقط مربوط به قرارداد باشد.

عتباتی افزود: مدیریت شهری می‌تواند با تصمیمات درست و اقدامات شایسته در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بسیار موثر باشد و موجب آرامش و اطمینان در شهروندان شود و بسیاری از این اقدامات نیاز به پیوست‌های اجتماعی و فرهنگی دارند و با فرهنگ سازی بسیاری از مشکلات شهری حل خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در ادامه به وظیفه اصلی کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری اشاره کرد و گفت: کمیسیون ماده ١٠٠ محل درآمدزایى نیست بلکه محل کنترل است و باید این کمیسیون در حوزه پیشگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز بصورت مداوم و شبانه روزى فعالیت کند؛ چرا که بافت شهرى رابطه مستقیمى با امنیت شهرى دارد.

عتباتی، به توزیع عادلانه خدمات شهری در کلیه مناطق شهر توسط شهرداری تاکید کرد.

در این مراسم حسین مهدی زاده به عنوان شهردار جدید شهر ارومیه معرفی شد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *