انسداد ۷هزار و ۴۴۰ حلقه چاه آب غیرمجاز در استان اصفهان

11:42 - 29 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۹۴۵۰
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان بابیان اینکه از ابتدای امسال ۲۵۰ حلقه چاه آب غیرمجاز در استان اصفهان مسدود شده است، گفت: تقریباً هر هفته به ما گزارش حفر چاه داده می‌شود که این مسئله حاکی از پیچیدگی مسائل آبی و اجتماعی است.

- طبق اعلام پاون، محمود چیتیان با بیان اینکه از ابتدای امسال ۲۵۰ حلقه چاه آب غیرمجاز در استان اصفهان مسدود شده است، گفت: از سال ۱۳۸۴ تاکنون ۷هزار ۴۴۰ حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان پر و مسدود شده است.

وی افزود: شهرستان‌های اصفهان، سمیرم، شهرضا و کاشان به ترتیب با ۶۴، ۲۲ و ۲۱ حلقه چاه پرشده بالاترین نرخ مسدود شدن چاه‌های غیرمجاز را در استان اصفهان دارا هستند.

چیتیان با بیان اینکه در حال حاضر تعداد زیادی چاه غیرمجاز فعال در سطح استان از منابع آبی بهره‌برداری می‌کنند، تصریح کرد: تقریبا هر هفته به ما گزارش حفر چاه داده می‌شود که این مسئله حاکی از پیچیدگی مسائل آبی و اجتماعی است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان افزود: برخورد با متخلفان در حوزه آب‌های زیرزمینی برای حفاظت از منابع آب استان به شدت پیگیری می‌شود و تاکنون ۳۴۸۰ دستگاه و تجهیزات حفاری غیرمجاز توقیف شده است.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *