رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تعرفه برق مترو چگونه محاسبه می‌شود؟

14:54 - 28 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۹۲۳۳
معاون توزیع و هماهنگی توانیر گفت: تعرفه برق مترو بر اساس تعرفه عمومی محاسبه می‌شود.

- باشگاه خبرنگاران نوشت: غلامعلی رخشانی مهر معاون توزیع و هماهنگی توانیر با اشاره به تعرفه برق بخش حمل و نقل عمومی گفت: تعرفه برق مترو بر اساس تعرفه عمومی محاسبه می‌شود که چیزی بالغ بر ۶ هزار تومان است.

او ادامه داد: در سال گذشته ۷۴.۵ درصد از برق عرضه شده توسط شرکت برق منطقه‌ای تهران در قالب یک میلیون و ۵۹۹ هزار کیلووات ساعت به حوزه صنعت تعلق دارد.

رخشانی مهر بیان کرد: تا انتهای سال ۱۳۹۹ شرکت برق منطقه‌ای اقدام به فروش ۲ میلیارد و ۱۴۴ میلیون کیلووات ساعت انرژی برق به مشترکان صنعت و معدن، کشاورزی، بخش عمومی و سایر مصارف کرده است.

معاون توزیع و هماهنگی توانیر اضافه کرد: از سوی دیگر ۲۱.۴ درصد از برق فروش رفته توسط شرکت برق منطقه‌ای تهران در قالب ۴۶۰ میلیون کیلووات ساعت متعلق به بخشی است که تحت عنوان کشاورزی معرفی شده، اما به شرکت‌های راه‌آهن و مترو عرضه شده است.

رخشانی مهر با اشاره به انتشار شایعاتی در خصوص محدودیت در تامین برق مترو گفت: با توجه به اینکه خطوط متروی تهران از طریق پست‌های برق اختصاصی تغذیه می‌شوند، امکان اختلال حرکت مترو‌ها به دلیل قطع برق وجود ندارد.

او ادامه داد: اساسا ما برای بخش‌های خدمت رسان محدودیت برقی ایجاد نمی‌کنیم، قطعا اگر قطع برق اعمال شود، برای صنایع دیگر است.

معاون توزیع و هماهنگی توانیر تصریح کرد: به طور کلی مصرف برق مترو آن چنان قابل توجه مانند صنایع دیگر نیست و اگر محدودیتی هم اعمال شده حتما باید به ما گزارش کنند تا ما در اسرع وقت به آن رسیدگی کنیم.


برچسب ها: برق مترو

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *