رونمایی دو کتاب از سوره مهر و یک کتاب از انتشارات شهید کاظمی به مناسبت هفته دفاع مقدس

11:03 - 28 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۹۱۱۳
کتاب‌های صوتی «گمشده دره سبز» نوشته مریم بازرگانی با صدای جهانگیر الماسی، «جشن حنابندان» نوشته محمدحسین قدمی و «مربع‌عای قرمز» نوشته زینب عرفانیان با صدای ایوب آقاخانی به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور راویان، نویسندگان و گویندگان آثار، رونمایی می‌شود.

- «جشن حنابندان» شامل دو گزارش از عملیات کربلای ۵ و بیت المقدس ۴ در مناطق جنوب و غرب کشور است. گزارش اول که از آذر سال ۱۳۶۵ شروع می‏شود و تا ۹ بهمن ماه همان سال ادامه دارد ۱۲۷ صفحه از کتاب را در برمی‌گیرد. این گزارش با ذوق و علاقه شخصی نویسنده و در طول عملیات کربلای ۵ نوشته شده است.

مقطع زمانی آغاز گزارش دوم، یکم آذر سال ۱۳۶۶ است و تا ۱۳ فروردین سال ۱۳۶۷ ادامه می‌یابد. گزارش دوم مربوط به عملیات بیت‌المقدس ۴ و در مناطق غربی کشور و بخشی از خاک عراق (از جمله حوادث مربوط به بمباران شیمیایی حلبچه) است. نویسنده هر دو گزارش را از میان خاطرات رزمندگان لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) گردآوری کرده است.

رونمایی سه کتاب از سوره مهر به مناسبت هفته دفاع مقدس

او در گزارش دوم، از میان دسته‌های مختلف، دسته ایمان را که به خط شکنی معروف بودند انتخاب کرده و کار را با آن دسته شروع کرده است. در این کتاب از نحوه برخورد رزمندگان ایرانی با اسرای عراقی و دیدار از حلبچه و ابراز انزجار و تنفر مردم عراق از صدام در سال‌های جنگ، خاطراتی جذاب و خواندنی نوشته شده است.

کتاب «گمشده دره سبز» خاطرات محمدعلی کاظمی رزمنده ۱۶ ساله عملیات خیبر از سال‌های جنگ و اسارت به قلم سیده مریم بازرگانی است که در زمان هشت سال جنگ تحمیلی نوجوانی بیش نبودند و با سن کم و با شور حال نوجوانی در جبهه‌های جنگ حاضر می‌شوند و در اسفند ماه ۶۲ در سن ۱۶ سالگی به مدت ۷ سال در عملیات خیبر به اسارت نیرو‌های عراقی درمی‌آید.

کتاب «مربع‌های قرمز»، عنوان سؤال برانگیزی است که جلد کتاب نیز بر اساس آن طراحی شده است. این اثر به خاطرات حاج حسین یکتا، از دوران کودکی تا پایان دفاع مقدس پرداخته و برهه حضور وی در دفاع مقدس در این کتاب برجسته شده است. او در مقدمه می‌نویسد: هر چه از رشادت همرزمانم و غربت و مظلومیتشان می‌دانستم در روایت گری هایم گفته بودم. با مکتوب کردن خاطراتم دنبال ناگفته‌ای از بچه‌ها بودم. دنبال سبک بندگی کردنشان، سبک عبادتشان، سبک رفاقتشان، دنبال سبک زندگی کردنشان در جنگ. سبکی که این روز‌ها جایش بین جریان زندگی جوانان به شدت خالی است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *