بازگشایی کاخ‌ها و موزه‌های تهران

20:18 - 27 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۹۰۱۲
همزمان با تغییر رنگ کرونایی شهر تهران، کاخ‌ها و موزه‌ها اعلام کردند که با رعایت اصول بهداشتی بازگشایی شده‌اند.

-همزمان با تغییر رنگ بیشتر شهر‌ها به نارنجی، مطابق هماهنگی‌های قبلی اداره کل موزه‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با ستاد کرونا، موزه‌ها، کاخ‌ها و محوطه‌های تاریخی می‌توانند فعالیت خود را در شهر‌های نارنجی از سر بگیرند.

گفتنی است که موزه‌ها از ۱۸ فروردین‌ماه ۱۴۰۰ با دستور ستاد کرونا تعطیل شدند. مدیرکل موزه‌ها چندی پیش اطلاع داد که موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی در گروه دوم مشاغل قرار گرفته‌اند که در وضعیت نارنجی می‌توانند فعالیت داشته باشند.

در همین راستا برخی از موزه‌ها همزمان با نارنجی شدن شهر تهران با انتشار اطلاعیه‌ای از بازگشایی خود خبر داده‌اند. کاخ جهانی گلستان و مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدآباد از جمله این مراکز هستند که رسما اعلام بازگشایی کرده‌اند.

در این اطلاعیه‌ها آمده است که براساس بخشنامه صادرشده از سوی اداره کل موزه‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با استناد به وضعیت اعلامی از سوی وزارت بهداشت و درمان کشور، مبنی بر قرار گرفتن شهر تهران در موقعیت (رنگ‌بندی نارنجی) از تاریخ بیست و هفتم شهریورماه ۱۴۰۰، موزه‌های این مجموعه‌ها با رعایت تمام ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بازگشایی می‌شوند.

ساعت بازدید از موزه‌های مجموعه‌های گلستان و سعدآباد و سایر موزه‌ها از ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر است.

همچنین کاخ موزه نیاوران اعلام کرده است همه‌روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ باز خواهد بود و تا ساعت ۱۵:۳۰ بلیت‌فروشی دارد.


برچسب ها: موزه کاخ سعدآباد

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *