سامورایی‌ها حریف ایران در دیدار پایانی/ عطایی در اندیشه طلسم‌شکنی مقابل ژاپن در فینال آسیا

16:08 - 27 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۸۹۵۴
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
تیم ملی والیبال ژاپن با پیروزی مقابل چین‌تایپه راهی دیدار فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ شد.

- در دومین دیدار مرحله نیمه نهایی رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ تیم ملی ژاپن از ساعت ۱۳:۳۰ میزبان تیم چین تایپه بود که در پایان این جدال زیبا و مهیج این سامورایی‌ها بودند که به سختی و با نتیجه ۳ بر ۱ از سد مهمان خود گذشتند و گام به فینال گذاشتند.

در پایان این جدال حساس ژاپن ست‌های بازی را با امتیاز‌های ۲۵-۱۶، ۲۲-۲۵، ۲۵-۲۱، ۲۵-۲۰ به سود خود تمام کرد تا با این برد حریف ایران در فینال شود.

به این ترتیب تیم ملی ایران فردا از ساعت ۱۳:۳۰ در دیدار پایانی بیست و یکمین دورخه رقابت‌های والیبال آسیا به مصاف ژاپن خواهد رفت تا برای کسب چهارمین مدال طلای خود با سامورایی‌های بجنگد.

در ۲۱ دوره گذشته این رقابت‌ها، ژاپن با ۱۲ حضور در فینال و کسب ۹ قهرمانی پرافتخارترین تیم آسیاست و تیم ملی ایران هم تاکنون ۵ بار در فینال حضور داشته که حاصل آن ۳ عنوان قهرمانی در سال‌های ۲۰۱۱، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۹ بوده است.

از نکات جالب توجه تقابل‌های دو تیم آن که ایران و ژاپن پیش از این ۲ بار در فینال قهرمانی سال‌های ۲۰۱۵ تهران و ۲۰۰۹ فیلیپین رو در روی هم قرار گرفته‌اند که در هر دو بازی ایران با نتیجه ۳ بر یک مغلوب رقیب سنتی خود شده است؛ پس باید دید بهروز عطایی و شاگردانش می‌توانند این طلسم را در خاک ژاپنی‌ها بشکندن یا سامورایی‌ها در شکست ایران در فینال هت‌تریک خواهد کرد.

همچنین ایران و ژاپن با صعود به دیدار نهایی جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۲ روسیه را کسب کردند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *