رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تفاوت سینوفارم وارداتی هلال احمر و بخش خصوصی چیست؟

13:55 - 27 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۸۸۹۲
دبیر کل و سخنگوی جمعیت هلال احمر، گفت:سینوفارم وارداتی هلال احمر از طریق صلیب سرخ چین و همراه با تخفیفاتی است، اما سینوفارم وارداتی بخش خصوصی با نام حیات وکس از کشور امارات و با قیمت واقعی این واکسن است.
محمد حسن قوسیان مقدم دبیر کل و سخنگوی جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با میزان در مورد محموله‌های واکسن سینوفارم از امارات، گفت: به طور ویژه واکسن سینوفارمی که هلال احمر وارد می‌کند از کشور چین و در تعامل با صلیب سرخ این کشور است.
 
وی ادامه داد: اگرچه که به تازگی واکسنی بنام "حیات وکس" که همان سینوفارم تولیدی درکشور امارات ، به جهت وجود خط تولید این واکسن در آن کشور نیز توسط بخش خصوصی به کشور وارد شده است.

وی در مورد اختلاف قیمت این دو نوع واکسن گفت: به طور کلی هر دوی آن‌ها سینوفارم است، اما سینوفارم وارداتی ما از چین به جهت اینکه مبادلات ما با صلیب سرخ این کشور است با تخفیفاتی همراه است، اما سینوفارم وارداتی از امارات به قیمت اصلی و واقعی آن است و به طور کلی قیمت بالاتری نسبت به محموله‌های وارداتی ما دارد.

قوسیان مقدم در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه واکسن جانسون اند جانسون از سازمان غذا و دارو مجوز واردات دریافت کرده است آیا هلال احمر برنامه‌ای برای واردات این واکسن به کشور دارد یا خیر گفت: در حال حاضر هلال احمر تلاش دارد بر اساس آنچه متعهد شده است عمل کند، و با توجه به میزان واکسن وارداتی و همچنین ۷۰ میلیون دزی که قرار است طی دو ماه آینده از همان طریق سابق به کشور وارد شود میزان نیاز به واکسن در کشور برطرف خواهد شد.


وی در مورد واردات واکسن دانش آموزی به کشور گفت: تلاش ما واردات محموله ۱۰ میلیونی واکسن دانش آموزی به کشور تا نیمه اول مهر ماه  است.

وی در پایان گفت: در راستای انجام به تعهدمان که قرار بود ۲۰ میلیون دز واکسن در ماه جاری به کشور وارد کنیم تا به امروز بیش از ۱۵ میلیون دز وارد شده است و آخرین محموله ما برای این ماه ۳۱ شهریور بارگیری می‌شود و اول مهرماه وارد کشور خواهد شد.
 
بیشتر بخوانید:


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *