رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

فیلم| حمله شدید ماموران پلیس آمریکا به ۲ شهروند سیاه پوست

15:18 - 27 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۸۸۷۲
رسانه های آمریکایی از حمله ماموران پلیس این کشور به 2 شهروند سیاه پوست خبر می‎دهند.

- دادستان منطقه «سن خوآکین» در ایالت کالیفرنیای آمریکا اعلام کرد که یک هیئت منصفه، ۲ افسر پلیس مرکزی کالیفرنیا را به اتهام حمله و ضرب و شتم یک نوجوان سیاه پوست به حدی که کبودی گسترده‌ای روی صورت او باقی مانده است، محکوم کرد.

به گزارش «ایندیپندنت»، «توری وربر سالازار»، گفت که اتهامات «مایکل استایلز» و «عمر ویلاپودوا»، افسران سابق اداره پلیس «استاکتون» شامل مواردی از قبیل حمله مجرمانه دولتی و حمله با زور است که این نوع اعمال به احتمال زیاد باعث صدمه بدنی گسترده می‌شود.

 

فیلم| اخراج ۲ افسر پلیس آمریکایی به دلیل ضرب و شتم نوجوان سیاه پوست


این افراد در ماه مارس پس از آنکه تحقیقات پلیس نشان داد که هر ۲ در خارج از چارچوب آموزش‌های دیده شده و سیاست این اداره، بیش از حد از زور علیه «دوین کارتر» ۱۷ ساله استفاده کرده‎اند، از کار اخراج شدند.

«سالازار»، افزود «این کیفرخواست هیئت منصفه به همه ما یادآوری می‌کند که وقتی پلیس از نیروی غیرقانونی استفاده می‌کند، اعتماد جامعه را تضعیف می‌کند.»

این اتهامات در حالی مطرح می‌شود که خشم مردم آمریکا در مورد استفاده پلیس این کشور از نیروی بیش از حد، به ویژه علیه آمریکایی‌های سیاه پوست، افزایش یافته است.

در آوریل، «درک شووین»، افسر سابق پلیس مینیاپولیس به جرم قتل جورج فلوید، شهروند سیاه پوست آمریکایی در سال ۲۰۲۰ متهم شناخته شد و به ۲۲ سال و نیم حبس محکوم شد.

[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/3261971_851.mp4']


«کارتر» یک دانش آموز ۱۷ ساله که در حال رانندگی به سمت خانه پدرش بود، در شب ۳۰ دسامبر توسط پلیس «استاکتون» متوقف شد.

پلیس می‌گوید که او با سرعت بیش از ۱۰۰ مایل بر ساعت (۱۶۰ کیلومتر بر ساعت) سرعت داشت و تعقیب و گریز او قبل از توقف ۳ دقیقه به طول انجامیده بود.

تصاویری که وکیل «کارتر» منتشر کرده نشان می‌دهد که این نوجوان با کبودی عمیق در اطراف چشمان خود و آنچه که به نظر می‌رسد جای کفش یا پوتین در سمت چپ صورت او است، دیده می‌شود.

تصاویر دوربین نصب شده روی لباس پلیس نشان می‌دهد که افسران، «کارتر» را از خودرو خارج می‎کنند؛ در این تصاویر شنیده می‌شود که آن‌ها بر سر این نوجوان فریاد می‌زنند و به او می‌گویند دست از مقاومت بردارد.

همچنین شنیده می‌شود که «کارتر» از درد و ترس فریاد می‌زند و به افسران می‌گوید که مقاومت نمی‌کند.

وکیل «کارتر» گفت که ماموران در حالی که «کارتر» در وضعیت درازکش بود، با مشت، زانو و لگد به صورت، گردن و پشت او ضربه می‌زدند.

در همین حال در ویدیوی جدیدی که در شبکه های اجتماعی در آمریکا منتشر شده، دیده می‌شود که یک مرد سیاه پوست از سوی پلیس می‌ سی سی پی، مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد.

 

var player = videojs('player_353902_3261407',{poster:'',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/3261407',{},function (data) {}); }));


این در حالی است که پیش از آن پلیس دست‌های این فرد سیاه پوست را با دستبند بسته بود.

این تصاویر توسط دوربین امنیتی خانه‌ای که این فرد در آن بازداشت شد، ضبط شده است.

در این فیلم دیده می‌شود که یک افسر پلیس به صورت این فرد ضربه‌ای محکم می‌زند و فرد مضروب فریاد می‌زند «خدای من... با صورت من چکار کردی؟»



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *