جزئیات کشتار غیرنظامیان افغانستانی در جریان حمله آمریکا به کابل

10:49 - 27 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۸۷۵۶
وزارت دفاع آمریکا به جان باختن چند غیرنظامیانی افغانستانی در جریان حمله ماه گذشته در کابل اعتراف کرد.

- پنتاگون اعتراف کرد که در حمله ماه گذشته هواپیما‌های بدون سرنشین آمریکا در کابل، پایتخت افغانستان، ۱۰ غیرنظامی از جمله ۷ کودک کشته شدند.

به گزارش «سی ان بی سی»، «کنت مک کنزی»، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، گفت «من به عنوان فرمانده جنگی، مسئول این حمله و نتیجه غم انگیز آن هستم.»

حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکا در پی حمله انتحاری داعش انجام شد که به کشته شدن ۱۳ نظامی آمریکایی و ده‌ها افغانستانی در نزدیکی فرودگاه بین المللی حامد کرزی منجر شد؛ در آن زمان عملیات خروج آمریکایی‌ها از افغانستان از طریق فرودگاه کابل در جریان بود.

«مک کنزی»، در بخش دیگری گفت «این حمله با این اعتقاد جدی انجام شد که مانع از تهدید قریب الوقوع نیرو‌های ما و تخلیه شدگان در فرودگاه می‌شود، اما این یک اشتباه بود.»

پنتاگون در ابتدا گفته بود که در این حمله که ۲۹ آگوست (۷ شهریور) انجام شد، ۲ نیروی داعش کشته شدند که تصور می‌شد در برنامه ریزی حملات علیه نیرو‌های آمریکایی در کابل نقش داشتند.

«ویلیام تیلور»، از فرماندهان ارتش آمریکا در زمان حمله گفت که هیچ اطلاعاتی از اینکه غیر نظامیان در این حمله کشته شده باشند، در دسترس نیست.

«لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا نیز با توصیف مرگ غیرنظامیان به عنوان یک «اشتباه وحشتناک»، دستور داد تا این موضوع بررسی شود.

«آدام شیف»، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا از عدم شفافیت وزارت دفاع این کشور بلافاصله پس از حمله ابراز نگرانی کرد و گفت که آیا اظهارات عمومی وزارت دفاع آمریکا شامل تمام اطلاعاتی بوده که دولت در آن زمان در اختیار داشته است؟

وی اظهار داشت «این حوزه‌ای است که مستلزم نظارت بیشتر است و به همراه همکاران من در کنگره و کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان همچنان به دنبال پاسخگویی این وزارتخانه است.»



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *