رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رسیدگی قضایی به امور زندانیان نتایج بسیار اثر بخشی در کاهش جمعیت کیفری دارد

15:35 - 26 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۸۵۶۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: رسیدگی قضایی به امور زندانیان و بازدید قضات از زندان، نتایج هدفمند و بسیار اثر بخشی در کاهش جمعیت کیفری به همراه دارد.
- حجت الاسلام والمسلمین صادق مرادی به همراه برخی از مقامات قضایی و تعدادی از قضات دادسرای اهواز با هدف حمایت قضایی و حقوقی و دیدار چهره به چهره با زندانیان از زندان سپیدار اهواز بازدید کردند .
 
رئیس کل دادگستری استان خوزستان در جریان این بازدید گفت: از جمله سیاست‌های دستگاه قضایی در حوزه زندان و جمعیت کیفری، پیشگیری از افزایش جمعیت کیفری و کنترل هدفمند آن در زندان‌ها است که در همین راستاء رسیدگی قضایی به امور زندانیان و بازدید قضات از زندان، دارای نتایج هدفمند و بسیار اثر بخشی در کاهش جمعیت زندانیان دارد.

وی افزود: باید رویکرد قضات پیشگیری از حبس محوری در مجازات‌ها باشد که تا حد بسیار این رویکرد در استان خوزستان نهادینه و اجرایی شده، اما باید با اهتمام و بطور مستمر دنبال شود.

حجت الاسلام والمسلمین مرادی خاطر نشان کرد: در این بازدید تعدادی از زندانیان به جرم قتل عمد و اجراء نشدن حکم قصاص از سوی اولیاء دم، مدت طولانی در زندان به سر می‌برند که اقداماتی جهت صلح و سازش و جلب رضایت اولیاء دم در این دیدار صورت گرفت و امیدواریم با قرار‌های قانونی زمینه آزادی این زندانیان فراهم شود.

رئیس کل دادگستری خوزستان با اشاره به اینکه در این بازدید همکاران قضایی رسیدگی کننده با بخشی از زندانیان تحت قرار دیدار و از نزدیک با متهمان گفتگو کردند گفت: درباره متهمانی که با توجه به وضعیت روحی، روانی و جسمی قابلیت ادامه حبس در زندان ندارند، دستورات لازم صادر تا از طریق نهاد‌های مربوطه و با توجه به ظرفیتی که قانون آئین دادرسی کیفری دارد حبس شان را در مراجع پزشکی یا بهزستی ادامه دهند.

وی با بیان اینکه در اجرای سیاست‌های قوه قضائیه و همچنین مجازات جایگزین حبس،تعداد زیادی از زندانیان، باقیمانده محکومیت خود را با استفاده از پابند الکترونیکی می‌گذارنند اظهار داشت: با توجه به اینکه تمامی پابند الکترونیکی تخصیص یافته به زندان‌های استان خوزستان مورد استفاده قرار گرفت با پیگیری‌های انجام شده امیدواریم در اسرع وقت تعداد قابل توجهی پابند الکترونیکی به زندان‌های خوزستان تخصیص داده شوند تا شاهد کاهش چشمگیر جمعیت کیفری جرائم غیر مهم در استان باشیم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *