رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

وضعیت فوق العاده در زندان «جلبوع»/کشته شدن ۲ صهیونیست در سقوط یک هواپیما

9:27 - 23 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۷۷۵۱
ماجرای فرار ۶ اسیر فلسطینی از زندان جلبوع برای رژیم صهیونیستی پیامدهای بسیاری برای رژیم صهیونیستی در پی داشته است.
فرار ۶ زندانی فلسطینی از زندان فوق امنیتی رژیم صهیونیستی، پیامد‌های متعددی برای این رژیم از تشدید اختلاف‌های داخلی تا آشکار شدن وضعیت هولناک زندان‌های مذکور داشته است.
 
به گزارش «جروزالم پست و شهاب»، زندان «جلبوع»، زندانی که ۶ زندانی فلسطینی اخیرا از آن فرار کردند در پی کشف اسلحه ساخته شده از اسفنج وارد حالت «فوق العاده» شد.
 
براساس گزارش ها، نگهبانان زندان جلبوع، دوشنبه شب، اسلحه‌ای را در نزدیکی برج مراقبت پیدا کردند؛ هرچند در نهایت مشخص شد که این اسلحه اسفنجی است.
 
پلیس تحقیقات درباره چگونگی و چرایی ورود اسلحه مذکور را آغاز کرده است.
 
در همین حال بر اثر سقوط یک فروند هواپیمای رژیم صهیونیستی در نزدیکی جزیره «ساموس» در شرق دریای «اژه» در نزدیکی یونان، ۲ سرنشین آن کشته شدند.
 
اگرچه هنوز دلیل اصلی این حادثه مشخص نشده، اما بررسی‌های اولیه نقص موتور را علت سقوط هواپیمای رژیم صهیونیستی می‌دانند.
 
هواپیمای حادثه دیده از نوع «سسنا ۱۷۲» است که از اراضی اشغالی حرکت کرد و در نزدیکی فرودگاه جزیره «ساموس» دچار حادثه شد.
 
براساس اعلام منابع یونانی، تلفات یک زن و مرد بودند و با وجود عدم اعلام هویت آن‎ها، تایید شده که از ساکنان اراضی اشغالی بوده اند.
 
به گزارش رسانه‌های صهیونیستی، «حاییم غیرون»، قربانی مرد این حادثه، یکی از شاهدان محاکمه «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی بود که به همراه همسرش در این حادثه جان خود را از دست داد.

وی پیشتر، سمت معاون وزیر ارتباطات را بر عهده داشت.
 
رژیم صهیونیستی همچنین شاهد اعتراض‌هایی درباره وضعیت «زکریا زبیدی»، زندانی فلسطینی است که از جلبوع گریخته و سپس توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شد.
براساس اعلام نماینده عرب پارلمان رژیم صهیونیستی، تلاش‌ها برای اطلاع از وضعیت و محل نگهداری «زبیدی»، نتیجه‌ای نداشته و اطلاعات موثقی در این مورد به دست نیامده است.
 
شب گذشته چند تظاهرات اعتراضی در جنوب «الخلیل»، «جنین» و شمال شرق «قدس اشغالی» در حمایت از زندانیان فراری بازداشت شده برگزار شد.
 
جنبش اسرای فلسطینی نیز در اعتراض به سرکوبگری و تجاوزات سازمان زندان‌های صهیونیستی، درصدد تشدید اقدامات خود و ورود به اعتصاب غذای دسته‌ جمعی هستند.
 
شهرک نشینان صهیونیست در پی تظاهرات جوانان فلسطینی در شرق نابلس به سمت آن‌ها تیراندازی کردند.
 
این اعتراض‌ها سبب پرواز پهپاد‌های شناسایی ارتش رژیم صهیونیستی در ارتفاع کم در آسمان مناطق مختلف نوار غزه به پرواز درآمدند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *