تمرکزگرایی؛ آفت اصلی توسعه متوازن

18:20 - 22 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۷۶۹۴
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نماینده خلخال و کوثر تمرکزگرایی را آفت اصلی توسعه متوازن دانست و گفت: از سویی باید تقسیمات کشوری را جدی گرفت و آنجا که لازم است مباحث قومی و مذهبی را در نظر بگیرند.
- سید «غنی نظری» در یک برنامه رادیویی با اشاره به اصل ۳ قانون اساسی گفت: مهمترین بند‌های قانون رفع تبعیض است. این موضوع قبل و بعد از انقلاب مورد توجه قرار گرفت و فعالیت‌ها و رسیدگی به مناطق مستضعف خوب شروع شد، اما در پی تمرکزگرایی به نتیجه مطلوب نرسیده است.
 
نماینده خلخال و کوثر همچنین تمرکزگرایی را آفت اصلی توسعه متوازن دانست و گفت: متاسفانه تمرکز نیرو‌ها امکانات و سرمایه‌گذاری‌های بزرگ در تهران و حوالی آن است و حتی در خصوص استفاده از نیرو‌هایی که در توسعه سیاسی اثر گذارند مشهود است.
 
وی افزود: مطالبه ما از دولت عدالت محور این است که در استفاده از نیرو‌های توانمند مناطق مختلف کشور این ظرفیت‌ها را برای همه داشته باشند نه اینکه متمرکز به دوستان و اطرافیان خود شوند.
 
نظری ادامه داد: باید بانک اطلاعاتی جامعی وجود داشته باشد و آن سامانه‌هایی که تعریف کردند در حوزه وزرا که این‌گونه عمل نشد ان شاءالله در رده‌های پایین استفاده شود.
 
یک نماینده مجلس تاکید کرد: نیروی انسانی ابزار اصلی توسعه سیاسی است لذا اگر بتوان از نیرو‌های سیاسی کل کشور استفاده کرد، می‌توان به توسعه سیاسی کمک شود.
 
وی همچنین با تاکید بر اهمیت تقسیمات کشوری گفت: باید تقسیمات کشوری را جدی گرفت و آنجا که لازم است مباحث قومی و مذهبی را در نظر بگیرند.
 
نظری افزود: کشور ما خاص و دارای ظرفیت‌های متعدد و متفاوتی است که می‌توان از همه این‌ها بهره گرفت و باید در توسعه متوازن و پایدار همه افراد و مجموعه‌ها را در نظر گرفت و منافع همه را در نظر داشت.
 
وی تاکید کرد: توسعه زمانی اتفاق می‌افتد که بدور از تمرکز گرایی از همه فرصت‌ها و ظرفیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها استفاده شود و در غیر اینصورت توسعه متوازن شعار‌ای بیش نخواهد بود.
 
 

برچسب ها: مجلس توسعه سیاسی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *