سخنگوی وزارت خارجه: روز‌های بهتری را در آینده خواهیم داشت

12:11 - 22 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۷۴۹۷
دسته بندی: سیاست
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه ان‌شاءالله روز‌های بهتری را در آینده خواهیم داشت، گفت: ما در مسیر تامین منافع مردم، مسیر برجامی و غیربرجامی نمی‌شناسیم و اساساً هیچ خط قرمزی نداریم.

- سعید خطیب‌زاده در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به سؤال خبرنگار میزان، درباره تامین منافع ملت ایران از مسیرهای غیربرجامی، اظهار داشت: ما در مسیر تامین منافع مردم، مسیر برجامی و غیربرجامی نمی‌شناسیم و اساساً هیچ خط قرمزی نداریم.

وی افزود: یک دولتی در جهان وجود دارد که خودش را می‌خواهد به عنوان پلیس دنیا معرفی کند، ولی در واقع گردن‌گیری می‌کند. بدون اینکه به قوانین بین‌المللی توجه کند برای خودش قانون می‌نویسد، خودش مجری می‌شود، خودش قاضی می‌شود و خودش زندانبان می‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: ما نه تنها از روز اول آن را به رسمیت نشناختیم؛ بلکه به طور فعال با آن مقابله کردیم. الان هم دنیا بیدار شده و می‌داند که ایالات متحده نمی‌تواند قوانین داخلی خودش را به عنوان قوانین بین‌المللی و نظام جهانی تحمیل کند؛ لذا ما مسیر برجامی و مسیر غیر برجامی برای نیاز‌های اولیه مردم نمی‌شناسیم.

خطیب‌زاده با تاکید بر اینکه کار ساده نبوده، بیان داشت: ولی به‌رغم تمامی فشارها، وظیفه قطعی و اصلی حاکمیتی است که نیاز‌های مردم را از جمله بهداشت و سلامت تامین کند. این‌ها بماند برای روزی که بتوان با دقت و راحتی بیان کرد. اما به شما قول می‌دهم همانطور که هفته گذشته ۲۰ میلیون دوز وارد شد، ادامه واردات واکسن در مسیر عادی خودش همراه با مسیر پر افتخار تولید داخلی ادامه پیدا خواهد کرد و ما ان‌شاءالله روز‌های بهتری را در آینده خواهیم داشت.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *