اجرای طرح ناظر با همکاری پلیس امنیت

2:59 - 22 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۷۲۵۴
سعید کاظمی گفت: ما در طرح ناظر می‌توانیم آن دسته از وسایل نقلیه‌ای که مالکان، رانندگان و سرنشینان آن‌ها مرتکب رفتار ناهنجاری شده باشند یا مثلا در خودروهایشان اقدام به سگ گردانی کرده باشند را با دستگاه کنترل هوشمند ثبت کنیم.
سعید کاظمی کارشناس عالی تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ درخصوص امکان‌هایی که سامانه ثبت تخلف هوشمند برای ایجاد هم افزایی میان پلیس راهور با دیگر حوزه‌های پلیس ایجاد می‌کند به میزان گفت: اولا خیلی از مردم گله‌مند هستند که در موضوعاتی مانند بدحجابی یا انواع و اقسام دیگری از ناهنجاری‌های اجتماعی که متاسفانه در جامعه شاهد وجود آن‌ها هستیم باید برخورد‌های جدی تری انجام بگیرد. از طرف مراجع قانونی هم این دستور به پلیس داده شده تا برخورد قانونی با این موارد انجام بگیرد. از این جنبه یکی از امکان‌هایی که این سامانه برای پلیس فراهم کرده به اقدامات مربوط به همین موارد مربوط می‌شود.
 
وی ادامه داد: ما البته طرح دیگری هم با عنوان طرح ناظر را در دست انجام داریم که با پلیس امنیت به صورت هم افزا آن را پیش می‌بریم. ما حتی می‌توانیم آن دسته از وسایل نقلیه‌ای که مالکان، رانندگان و سرنشینان آن‌ها مرتکب رفتار ناهنجاری شده باشند یا مثلا در خودروهایشان اقدام به سگ گردانی کرده باشند را با همین دستگاه کنترل هوشمند ثبت کنیم. درواقع پلیس می‌تواند با مشاهده چنین مواردی به عنوان طرح ناظر تخلف انجام شده را ثبت کند و پیامک ثبت تخلف را هم برای این افراد می‌فرستد. در این پیامکی که برای متخلفان فرستاده می‌شود مورد تخلف هم ذکر می‌شود که مثلا فرد متخلف مرتکب بدحجابی، سگ گردانی یا موارد دیگری شده است.
 
بیشتر بخوانید:
 
کاظمی افزود: حتی خیلی اوقات وجود صدا‌های ناهنجار هم به عنوان تخلف مورد شناسایی قرار می‌گیرد. این صدای ناهنجار می‌تواند مربوط به استفاده از موسیقی‌های نامتعارف یا صدای اگزوز خودرو باشد. همه این‌ها جزو مصادیق تخلفات اجتماعی محسوب می‌شود. پلیس با اجازه‌ای که از مراجع قانونی دارد با مشاهده چنین تخلفاتی پلاک وسیله نقلیه‌ی متخلف را در سامانه هوشمند ثبت می‌کند و به این ترتیب به راحتی می‌تواند برای برخورد‌های لازم با متخلفان اقدام کند. در فرایند برخورد با متخلفان آن کسی که برای بار اول تخلفش در سامانه هوشمند به ثبت برسد با تذکر پلیس مواجه خواهد شد و با مراجعه به مرکز پلیس راهور برای رعایت مقررات و عدم تکرار تخلف متعهد می‌شود و فرم‌هایی را در این رابطه پر می‌کند.
 
وی اضافه کرد: اگر این تخلف تکرار شود در این صورت طبق روال وسیله نقلیه توقیف خواهد شد و برای فرد متخلف شکایت ثبت می‌شود. در چنین مرحله‌ای برخورد قانونی شدت بیشتری پیدا خواهد کرد. در هر حال ما با همکاری پلیس امنیت موفق شده ایم این اقدام را در سامانه ثبت تخلف هوشمند به انجام برسانیم. ضمن اینکه شمار زیادی از خدمات داخلی پلیس راهور را هم ما می‌توانیم در این سامانه به انجام برسانیم. همچنین بسیاری از مسائل تخصصی را هم با این سامانه می‌توانیم پی بگیریم. در این سامانه آموزش‌های کاربردی پلیس راهور را هم به صورت تصویری یا مکتوب می‌توانیم ارائه کنیم. در این سامانه ما این امکان را داریم که در همین لحظه انواع و اقسام آموزش‌های درون سازمانی مربوط به کارکنان را وارد کنیم و همه کارکنانی که این دستگاه را در اختیار دارند این موارد را مطالعه می‌کنند و از آخرین بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های مرتبط با کارشان مطلع می‌شوند.
 

برچسب ها: سعید کاظمی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *