شروط یک نماینده برای حضوری شدن آموزش

1:03 - 23 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۷۲۴۳
عضو کمیسیون بهداشت مجلس، گفت:با واکسیناسیون ۸۰ درصدی جامعه آموزشی کشور شامل فرهنگیان دانشگاهیان ، دانش آموزان و افراد در ارتباط با آن ها و درصورت کاهش شیب بیماری کرونا و به ویژه سویه دلتا می‌توان به آموزش حضوری امیدوار بود.
جلیل میرمحمدی عضو کمیسیون بهداشت مجلس در باب بازگشایی مدارس در گفت‌وگو با میزان گفت: تا به امروز هنوز ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص بازگشایی و یا عدم بازگشایی مدارس و مراکز آموزش عالی تصمیمی نگرفته است و آنچه اعلام می‌شود رایزنی و گمانه زنی است.

وی ادامه داد:آنچه باید در این موضوع مورد توجه قرار داد در نظر گرفتند و انجام چندین مولفه است، ابتدا باید به سمت واکسیناسیون ۸۰ درصدی معلمان و کارکنان آموزش و پرورش و همه افرادی که به نحوی با آنان در ارتباط هستند پیش برویم.

وی افزود:در مرحله دوم نیز انجام واکسیناسیون ۸۰ درصدی دانشجویان ودانش آموزان را باید در نظر داشت و در مرحله بعد نیز شیب نزولی کرونا و این موج جدید دلتا می‌تواند در تصمیم گیری و رفتن به سوی بازگشایی مدارس موثر باشد.
نماینده مردم یزد گفت: زیر ساخت‌های موجود در مدارس از نظر فضای کلاس، وجود تهویه، امکان رعایت فاصله اجتماعی را هم باید در نظر داشت همه این موارد و مواردی که ذکر شد در تصمیم گیری برای بازگشایی مدارس و آموزش حضوری باید در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد:نکته مهمی که باید در نظر داشت به طور کلی برای بازگشایی مدارس نباید تک نسخه‌ای عمل کرد، یک دستورالعمل کلی برای کشور قابلیت اجرا ندارد،در سطح کشور خیلی از شهرستان‌ها قرمز هستند، ولی برخی از مناطق امکان برگزاری وجود دارداین تصمیم را ماباید واگذار استانی کنیم گرچه اصل مطلب در سطح کلان و در ستاد کرونا اتخاذ شود.

میرمحمدی گفت: اکنون باتوجه به ورود قابل توجه واکسن به سطح کشور و امکان واکسیناسیون ۸۰ درصدی فرهنگیان، کادر آموزشی و دانشجویان، دانش آموزان شاید بشود بصورت تلفیقی به گونه‌ای که با رعایت فواصل اجتماعی و تعداد محدود افراد آموزش حضوری را نیز در کنار آموزش مجازی داشته باشیم و نسبت به بازگشایی اقدام کنیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: نکته مهم ورود واکسن برای زیر ۱۲ سال و انجام واکسیناسیون آن‌ها است که اگر این اتفاق بیفتد تقریبا با خیال راحت می‌توانیم نسبت به بازگشایی در جهت جلوگیری از آسیب‌هایی که از قبل آموزش مجازی ایجاد شده است، اقدام کنیم.
 
بیشتر بخوانید:


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *