فرار اسیران فلسطینی و رسوایی بزرگ برای سیستم امنیتی رژیم صهیونیستی

3:15 - 27 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۷۱۳۹
فرار شماری از اسیران فلسطینی از امنیتی‌ترین زندان رژیم صهیونیستی، رسوایی بزرگی برای سیستم امنیتی این رژیم به شمار می‌رود.

- رسانه‌های رژیم صهیونیستی اخیرا گزارش دادند که ۶ نفر از اسرای فلسطینی از زندان «جلبوع» در اراضی اشغالی فرار کرده اند.

این زندان که در شمال اراضی اشغالی واقع شده، یکی از امنیتی‌ترین زندان‌های رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود.

فرار ۶ اسیر فلسطینی از این زندان امنیتی با واکنش‌های گسترده‌ای همراه شده و پرسش‎های بسیاری درباره وضعیت امنیتی این رژیم مطرح شده است.

پایگاه «اسکوپ امپایر» در گزارشی به این موضوع پرداخته و فرار اسرای فلسطینی را لحظه‌ای حقارت آمیز برای رژیم صهیونیستی توصیف می‌کند.

این گزارش می‌گوید «در لجظه‌ای بی نظیر از حقارت برای تشکیلات اسرائیل، ۶ اسیر فلسطینی از زندان جلبوع با امنیت بسیار بالا و از طریق تونلی که حفر کرده بودند، فرار کردند؛ بعد از این فرار، کشاورزان مزارع اطراف به مقام‎های اسرائیل اعلام کردند که افرادی مشکوک را دیده‎اند و عملیات جست وجو آغاز شد.»

به نوشته این پایگاه، «نهادهای امنیتی اسرائیل با ماموریت ارتش، هواپیما‌های بدون سرنشین و و ایست و بازرسی در این عملیات حضور داشتند و گروه‌های فلسطینی این فرار را یک پیروزی تاریخی در برابر اسرائیل توصیف کردند.»

علاوه بر این یک از مقامات سرویس زندان‎های رژیم صهیونیستی نیز فرار این اسرا را «یک شکست بزرگ امنیتی و اطلاعاتی» می‌داند و تحقیقات درباره این موضوع همچنان در جریان است چرا که امنیت رژیم صهیونیستی را با چالش‌هایی مواجه کرده است و برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که احتمالا نگهبانان در زمان فرار، در خواب بوده‎اند.

زندان جلبوع در شمال اراضی اشغالی در سال ۲۰۰۴ تاسیس شده و به عنوان یکی از امنیتی‌ترین زندان‌ها شناخته می‌شود.

آنگونه که پایگاه صهیونیستی «هاآرتص» ادعا می‌کند، نقشه این زندان پیش از این از سوی شرکتی که در ساخت آن مشارکت داشته، به صورت آنلاین منتشر شده و برخی از مقامات رژیم صهیونیستی احتمال می‌دهند که در رویداد اخیر نیز از این موضوع استفاده شده است؛ با این وجود این استدلال هنوز تایید نشده است.

یکی از مقامات ارشد زندان‎های رژیم صهیونیستی می‌گوید که انتشار چنین اطلاعاتی به خودی خود یک نقص امنیتی است و اسناد نشان دهنده آن است که فرار این زندانیان یک شکست بزرگ برای سیستم زندان‌های این رژیم است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *