رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

موج نژاد پرستی علیه مهاجران در کشورهای اروپایی

15:28 - 23 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۵۴۷۷
یک گزارش نشان می‎دهد که اقدامات و اظهارات نژادپرستانه در کشورهای اروپایی درباره موضوع مهاجران همچنان ادامه دارد.

- گاردین در مطلبی نوشت «از نظر برخی افراد برای اینکه انگلیس همان انگلیس باقی بماند، باید عمدتا سفیدپوست باشد.»

«لیونل شریور»، که یک نویسنده است، می‎گوید که گفتن چنین چیزی نژادپرستانه نیست؛ با این حال، دشوار است که بدانیم که این طرز فکر نژادپرستانه نباشد.

این زبان حزب ملی انگلیس، «اِی اِف دی» در آلمان و «مارین لوپن» در فرانسه است.

در مورد مهاجرت استدلال‌هایی وجود دارد؛ برخی از جمله طرفداران کنترل شدیدتر مرزها، با خشم به این اتهام، یعنی نژادپرستی، واکنش نشان می‌دهند اما اصرار دارند که آن‌ها صرفا در مورد اعداد و ارقام مهاجران نگران هستند؛ با این حال، به طور فزاینده‌ای مسئله نژادپرستی آن‌ها آشکار شده است.

بر اساس نظرسنجی‎ها، هنوز از هر ۱۰ انگلیسی، ۹ نفر با این عقیده که با ورود مهاجران به انگلیس، سفیدپوستان به اقلیت تبدیل شده و در نتیجه ماهیت این کشور به خطر می‌افتد، مخالف هستند؛ آن‌ها مخالف این موضوع هستند که برای انگلیسی بودن صرفا باید سفیدپوست بود.

دو سوم آمریکایی‌ها هم تصور می‌کنند که کاهش سهم سفیدپوستان در جمعیت آمریکا نه خوب است و نه بد؛ در ۲ طرف اقیانوس اطلس، مردم عادی در مورد سفیدپوستان و نژادپرستی منطقی‌تر از دولتمردان به نظر می‌رسند.

چیزی که در کشور‌هایی مانند انگلیس و آمریکا مشخص است، این است که افراط گرایان سفیدپوست از سفیدپوستان طبقه کارگر به عنوان مجریان تعصبات نژادی خود استفاده می‌کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *