کودکان غزه و آسیب‌های ادامه دار حملات رژیم صهیونیستی

0:45 - 25 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۳۵۴۵
نسل‌های مختلفی از کودکان فلسطینی به دلیل اشغال چندین دهه‌ای فلسطین و محاصره نوار غزه متحمل آسیب شده‎اند.

- بیش از ۱۰۰ روز از اعلام آتش بس در ماه می‌ توسط رژیم صهیونیستی می‌گذرد و از آن زمان تاکنون صلح نسبی در غزه برقرار شده است؛ حداقل در حال حاضر؛ اما در حالی که خشونت شدید به پایان رسیده است، آسیب فلسطینی‌ها به پایان نرسیده است.

به گزارش «میدل ایست آی»، اخیراً یک موسسه خیریه برای گزارش جدید خود با عنوان «رویا‌هایی برای آزادی؛ داستان‌هایی از زمین»، با ۱۰ زن و کودک ساکن غزه صحبت کرده است.

یکی از این افراد «آیه»، دختری ۱۴ ساله و بزرگتر از ۴ خواهر و برادر خود و نویسنده‌ای مشتاق بود.

 وی می‌گوید ترس فلج کننده‌ای که از بمب‌های فرود آمده که نزدیک بوده خانواده اش را به قتل برساند، به طور دائم در حافظه او نقش بسته و مرور می‌شود؛ با این حال، او سعی کرد به خاطر خانواده خود قوی باشد.

برای «آیه» و دیگران که در غزه زندگی می‌کنند، اغلب این ایمان آنهاست که آن‌ها را در شرایط سخت یاری می‌دهد.

نسل‌های مختلفی از کودکان فلسطینی به دلیل اشغال چندین دهه‌ای فلسطین و محاصره فلج کننده نوار غزه متحمل آسیب شده‎اند.

با خشونت‌های اخیر و تخریب زیرساخت‌های کلیدی در نوار غزه، کودکان فلسطینی اکنون بیش از هر زمان دیگری با چالش‌هایی روبرو هستند.

از ۲۵۳ نفری که در حمله ماه می‌ رژیم صهیونیستی به غزه به شهادت رسیدند، دستکم ۶۶ نفر کودک بودند.

بسیاری از کودکان در طول زندگی خود دور‌های متعددی از خشونت را تجربه کرده‎اند و در نتیجه از اضطراب، افسردگی و آثار مداوم رنج می‌برند.

تقریباً ۹۰ درصد از کودکان و نوجوانان در غزه دچار صدمات شخصی شده‎اند و تخریب اموال ناشی از بمباران‌های انجام شده توسط رژیم صهیونیستی را مشاهده کرده‎اند؛ در حالی که بیش از ۸۰ درصد در معرض سایر موارد قرار گرفته‎اند؛ بنابراین تعجب آور نیست که ۳۸ درصد از جوانان فلسطینی در نقطه بحرانی قرار دارند.

نیاز فوری به حمایت روانی اجتماعی قوی در غزه وجود دارد؛ حتی قبل از تشدید خشونت‌های اخیر، یونیسف اعلام کرده بود که از هر ۳ کودک فلسطینی یک نفر نیاز به مشاوره دارد، اما تقریباً متخصصان واجد شرایط کافی در غزه برای رفع نیاز‌های آن‌ها وجود ندارند.

علاوه بر این، برخی از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اولیه که خدمات در آن‌ها ارائه می‌شد اخیراً به دلیل بمباران‌های رژیم صهیونیستی آسیب دیده است.

بسیاری از کودکان در غزه اعضای خانواده و خانه‌های خود را در حمله اخیر از دست داده‎اند و با کمبود شدید آب و برق روبرو هستند.

در حقیقت، بیش از ۷۷ هزار فلسطینی در جریان خشونت‌های اخیر آواره شده‎اند و ۸۰۰ هزار نفر دیگر نیز دسترسی قابل اطمینان به آب تمیز ندارند.

این بحران‌ها، همراه با افزایش خطر آلودگی ناشی از مواد منفجره باقی مانده، یک چالش بزرگ برای سلامت روحی و جسمی جوانان و کودکان در غزه است.

در حالی که جهان غرب به ما می‌گوید که کودکان غزه از اختلال استرس پس از سانحه رنج می‌برند، اما هیچ اقدامی از سوی آن‌ها در این رابطه وجود ندارد؛ به طرز غم انگیزی، به کودکان غزه این فرصت داده نمی‌شود که از آسیب استراحت کرده و بهبود یابند.

تنها آسیب مداوم وجود دارد که ناشی از چرخه منظم بمب‌هایی است که بر روی خانه ها، مشاغل و جوامع در غزه پرتاب می‌شود.

کشور‌ها باید از نفوذ خود در فشار بر کابینه رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به محاصره و اشغال غیرقانونی سرزمین‌های فلسطین و همچنین رعایت حقوق اولیه بین المللی بشر استفاده کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *