افزایش ۲ برابری شمار جانباختگان کرونایی در تهران

23:17 - 29 مرداد 1400
کد خبر: ۷۵۰۷۵۶
مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) با بیان اینکه شمار جانباختگان کرونایی و غیرکرونایی در شهر تهران به ۴۰۰ نفر در روز رسیده است، گفت: شمار جانباختگان کرونایی در تهران ۲ برابر شده‌است.

- سعید خال در رابطه با میزان جانباختگان کرونایی در تهران گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حدود ۴۰ درصد جانباختگان کرونایی مربوط به شهر تهران هستند.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) افزود: از این رو شمار جانباختگان کرونایی و غیرکرونایی در شهر تهران به ۴۰۰ نفر در روز رسیده است.

وی ادامه داد: فوت ۲۱۶ کرونایی را در یک روز تجربه نکرده بودیم حتی در دوران دفاع مقدس بی سابقه است و این درحالی است که شمار جانباختگان کرونایی در یک ماه پیش به زیر یکصد نفر رسیده بود.

خال در ادامه به توانمندی‌های سازمان بهشت زهرا (س) در بحران کرونا اشاره کرد و گفت: در صورتی که زیر ساخت‌های لازم و تجربه این بحران را نداشتیم همانند کشور‌های آمریکا، یونا و دیگر کشور‌ها از پای در می‌آمدیم.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) در ادامه گفت: از شهروندان درخواست می‌کنیم که با توجه به افزایش جانباختگان کرونایی، تنها برای تدفین آن هم با حداقل افراد و بستگان درجه یک متوفیان به بهشت زهرا بیایند.

وی با اشاره به پیک جدید کرونا گفت: در پیک پنجم کرونا و سویه دلتای این بیماری برخلاف سویه‌های مختلف شاهد جان باختن هموطنان در همه گرو‌های سنی شامل جوانان و حتی کودکان هستیم.

خال با اشاره به قیمت خرید و فروش قبر در بهشت زهرا گفت ارزان‌ترین قبر در بهشت زهرا رایگان است، بدین معنا که اگر خانواده‌ای اعلام کند که قادر به خرید قبر نیست، سند یک طبقه از قبر سه طبقه به صورت رایگان به آن‌ها واگذار می‌شود و طبقات دیگر قبر هر کدام حدود ۲.۵ میلیون تومان به آن‌ها فروخته می‌شود، یعنی یک قبر سه طبقه پنج میلیون تومان فروخته می‌شود.

وی گفت: قیمت گران‌ترین قبر در بهشت زهرا که در قطعات قدیمی قرار دارد، ۲۵ میلیون تومان است.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) همچنین با تاکید بر صحت آمار جانباختگان کرونایی در بهشت زهرا (س) گفت: همه امور متوفیان در بهشت زهرا (س) سیستمی است و آمار‌ها بصورت دقیق اعلام می‌شود و هرگز به مردم دروغ نگفته ایم.

خال در پایان با اشاره به مدت زمان تدفین، تاکید کرد: همه امور مربوط به متوفیان درصورت نداشتن مشکل از زمانی که وارد بهشت زهرا می‌شود تا دفن حدود یک ساعت و نیم طول خواهد کشید.


برچسب ها: بهشت زهرا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *