رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

فعالیت‌های فرهنگی ایران در ژاپن در قاب شبکه بین‌المللی المیادین

11:19 - 30 آبان 1399
کد خبر: ۶۷۶۰۹۱
دسته بندی: سیاست
رایزن فرهنگی سفارت ایران در ژاپن درباره همکاری‌های فرهنگی ایران و ژاپن در شبکه بین‌المللی المیادین با اشاره به اشتراکات دو طرف، گفت: در حوزه‌های متنوع و مختلف فرهنگی از جمله سینما همکاری‌های فراوانی از گذشته و امروز وجود داشته است.
- به دعوت شبکه بین‌المللی المیادین و در مصاحبه زنده و مستقیم با حسین دیوسالار، رایزن فرهنگی سفارت ایران در ژاپن از توکیو، همکاری‌های فرهنگی ایران و ژاپن در برنامه المشهدیه مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این برنامه گزارشی از برخی فعالیت‌های رایزنی فرهنگی در زمینه‌های مرتبط با هفته‌های فیلم و موسیقی، چاپ کتاب، حضور فعال در جشنواره‌های بین‌المللی در ژاپن ارائه شد و سپس مجری برنامه سؤالاتی را در ارتباط با اقدامات فرهنگی مطرح کرد.

دیوسالار در پاسخ به سؤالی در خصوص زمینه ها، اشتراکات و سابقه همکاری‌ها گفت: ایران و ژاپن بیش از ۱۳۰۰ سال روابط تاریخی و فرهنگی را پشت سر گذاشته‌اند و در سال ۲۰۱۹ نیز نودمین سال آغاز روابط رسمی خود را جشن گرفتند و این دوره طولانی مملو از صمیمیت، همراهی، احترام و علاقه مندی به فرهنگ و تمدن فیمابین بوده است و در همین راستا نیز تعداد زیادی از برنامه ها، سمینارها، نشریات، جشنواره‌ها به انجام رسیده است.

رایزن فرهنگی سفارت ایران در ژاپن همچنین به نقش ماندگار محققان و شخصیت‌های برجسته در این خصوص اشاره کرد و گفت: تعداد زیادی از ایران شناسان، اسلام شناسان، اساتید زبان و ادبیات فارسی از ژاپن و به صورت متقابل ژاپن شناسان برجسته ایرانی در جهت شناخت و نزدیکی دو ملت بزرگ ایران و ژاپن تلاش نمودند و موجبات تعمیق روابط فرهنگی دو کشور را فراهم کردند.

وی همچنین به اشتراکات دو طرف اشاره کرد و گفت: در حوزه‌های متنوع و مختلف فرهنگی از جمله سینما همکاری‌های فراوانی از گذشته و امروز وجود داشته و مهمترین موضوع این است که مردم فرهنگ دوست ژاپن به فرهنگ و تمدن ایران علاقه‌مندی‌های فراوانی دارند و ایرانیان هم برای فرهنگ ژاپن اهمیت ویژه‌ای قائل هستند و تبادل فرهنگی در زمینه‌های مختلف رشد و توسعه داشته است.

دیوسالار در ادامه برخی از زمینه‌های همکاری دو طرف را ارائه کرد.
 
 

برچسب ها: ژاپن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *