استقبال عراق از خرید تسلیحات و تجهیزات دفاعی و نظامی ایران

3:30 - 30 آبان 1399
کد خبر: ۶۷۵۸۲۶
دسته بندی: سیاست
کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: عراق نیازمند گسترش همکاری‌های نظامی و دفاعی خود با ایران به منظور مقابله و مبارزه هرچه بهتر با گروه‌های تروریستی در خاکش است.
حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با میزان، درباره اهمیت سفر وزیر دفاع عراق به همراه هیئت عالی رتبه به کشورمان و دستور کار‌های مهم دیدار‌های انجام شده میان دو هیئت ایرانی و عراقی، اظهارداشت: این سفر در حالی انجام شد که به تازگی تحریم تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل به پایان رسیده است.
 
وی با بیان اینکه امروز فرصت مناسبی جهت همگرایی و همکاری بیشتر میان ایران و کشور‌های منطقه ایجاد شده است، گفت: کشور عراق نیازمند گسترش همکاری‌های نظامی و دفاعی خود با ایران به منظور مقابله و مبارزه هرچه بهتر با گروه‌های تروریستی در خاکش است.
 

هانی زاده افزود: قطعاً متعاقب این دیدار دستاورد‌های همکاری نظامی و دفاعی میان دو کشور را شاهد خواهیم بود چرا که عراق در این سفر از خرید تسلیحات و تجهیزات دفاعی و نظامی ایران استقبال خوبی به عمل آورده است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران نشان داده که در تولید تسلیحات و تجهیزات نظامی و دفاعی پیشرفته به توانمندی بومی خوبی دست پیدا کرده و امروز ما قادر است نیاز‌های صنعت دفاعی خود را بدون نیاز به واردات تامین کند.

وی با بیان این مطلب که کیفیت تولیدات صنعت دفاعی نظامی ایران بسیار بالا است و این می‌تواند بازار هدف خوبی را در میان کشور‌های منطقه برای ما ایجاد کند، افزود: عراق به این دلیل که نیرو‌های نظامی آمریکا دیر یا زود خاک آن کشور را ترک خواهند کرد به سمت گسترش همکاری‌های نظامی و دفاعی هرچه بیشتر با ایران روی خواهد آورد.

هانی زاده در پایان خاطرنشان کرد: پیش از سفر هیئت عراقی هم شاهد بودیم که آقای عبدالله عبدالله رئیس شورای ملی مصالحه افغانستان در راس هیئتی به ایران سفر کرده بود و تمایل کشورش را در راستای گسترش و تعاملات نظامی و دفاعی و خرید سلاح و تجهیزات از ایران نشان داد.
 

برچسب ها: عراق ایران

محمدبهرامى بلوچ
|
-
|
۰۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
0
0
تجهيزادنظامى براى كل منطقه وهمه همسايه ها موردنيازمبرم وهدف مباركى است همه مسئولين كشورهاى همسايه وحتى مسئولين كشورم توجه داشته باشيد اگرشما ميخواهيد كه خدا وپيامبر خدا وأئمه عطار ازشما راضى باشندفقط باوحدت كردن مسلمين وازخودگذشتگى اين امرمحقق پيداميكند نه امريكاونه اروپا دلش بحال شماميسوزدخودتان براى خودوهمسايه مسلمانتان باشيد
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *