رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نشست خبری رافائل گروسی؛ «خواستار توضیحاتی از جانب ایران شده ایم»

16:21 - 28 آبان 1399
کد خبر: ۶۷۵۷۸۵
مدیر کل آژانس بین المللی انرزی اتمی در نشستی خبری در حاشیه نشست شورای حکام به موضوع ایران پرداخت.

- «رافائل گروسی»، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه، ۲۸ آبان، و همزمان با آغاز نشست فصلی شورای حکام، در یک نشست خبری حضور پیدا کرد.

وی در‌ این نشست خبری به موضوعاتی از جمله ایران پرداخت.

به گزارش الحدث، «گروسی» در این نشست خبری مدعی شد «خواستار توضیح شفاف ایران درباره فعالیت‌های خود در یک مکان اعلام نشده به آژانس هستیم تا نگرانی‌ها پیرامون بیانیه‌های پادمانی رفع شود.»

وی با بیان اینکه ایران باید به توافق‌هایی که پیش از این انجام داده پایبند بماند، ادعا کرد «ایران تاکنون چند بار برای افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده خود تلاش کرده است.»

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنین در بخش دیگری اظهار داشت که آژانس از ایران درباره تزریق اورانیوم به سانتریفیوژ‌های جدید در تاسیسات نطنز توضیح خواسته است.

آژانس بین المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه، در گزارشی اعلام کرد که ایران عملیات تزریق اورانیوم به سانتریفیوژ‌های جدید را در تاسیسات هسته‌ای نطنز آغاز کرده است.

آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارشی که به رویت خبرگزاری رویترز رسیده، می‌گوید «ایران عملیات تزریق اورانیوم هگزافلوراید (UF۶) را به سانتریفیوژ‌های پیشرفته IR_۲m که در تاسیسات هسته‌ای نطنز نصب شده اند، آغاز کرده است.»

پیش از این آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارشی اعلام کرده بود که ایران در تاسیسات هسته‌ای نطنز، سانتریفیوژ‌های پیشرفته را نصب کرده است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *