کرونا و فاجعه ای خاموش در مراکز سالمندان اروپا و آمریکا

21:15 - 29 آبان 1399
کد خبر: ۶۷۵۶۸۷
فرارسیدن فصل سرد سال سبب شده تا نگرانی ها در مورد موج مرگبار تلفات کرونایی سالمندان مجددا تشدید شود.
همزمان با اوج گیری مجدد شیوع بیماری کرونا، بررسی‌های جهانی از وقوع فاجعه‌ای هولناک در خانه‌های سالمندان و مراکز مراقبتی خبر می‌دهند.
 
به گزارش «واشنگتن پست»، شیوع بیماری کرونا در جهان، سبب بروز مرگ و میر گسترده هزاران سالمند در خانه‌های سالمندان و مراکز مراقبتی در سراسر جهان شد.
 
فرا رسیدن فصل سرد سال و آغاز موج جدید بیماری کرونا در کشور‌های مختلف، زنگ هشدار را برای خانه‌های سالمندان به صدا درآورده است.
 
براساس بررسی‌های انجام شده در ۲۶ کشور جهان، ساکنان خانه‌های سالمندان، ۴۷ درصد قربانیان کرونایی را تشکیل می‌دادند.
 
در برخی از کشور‌ها مانند آمریکا، از هر ۲۰ سالمند تاکنون یک نفر جان خود را بر اثر کرونا از دست داده و از هر ۵ مورد مرگ و میر کرونایی، یک نفر سالمند است.
 
خانه‌های سالمندان و مراکز مراقبتی آمریکا، همچنان آمار‌های جدید ابتلا را ارائه می‌کنند.
 
همچنین براساس گزارش «استار تریبون»، فقط در ایالت «وایومینگ»، شمار سالمندان مبتلا به کرونا در هفته گذشته ۲ برابر شده است.
 
در کشور‌های کانادا، اسپانیا و بلژیک، بیش از ۶۰ درصد قربانیان کرونایی، سالمندان بوده اند.
 
این میزان برای کشور‌های فرانسه، سوئد و آمریکا بین ۴۰ تا ۵۰ درصد و برای کشور‌های آلمان و انگلیس، ۳۹ و ۴۰ درصد بوده است.
نرخ مرگ و میر کرونایی سالمندان در اراضی اشغالی نیز ۳۹ درصد اعلام شد.
 
۸۰ درصد تلفات کرونایی در پایان ماه اکتبر در کانادا، سالمندان ساکن مراکز مراقبتی بودند که بالاترین نرخ در جهان محسوب می‌شود.
 
اکنون جهان شاهد افزایش شمار مبتلایان به کرونا در سطح جهان است، اما هنوز شمار تلفات با سرعت ابتلا افزایش نیافته است.
 
در ایتالیا، که شاهد مرگ کرونایی ۳۰۰ سالمند یک مرکز مراقبتی در شهر «رم» در فصل بهار بوده، خانه‌های سالمندان و مراکز مراقبتی هنوز برای مواجهه با موج جدید کرونا که طی هفته‌های آتی به این کشور می‌رسد، آماده نشده اند.
 
اگرچه از سن بالا و ضعف سیستم ایمنی بدن سالمندان به عنوان دلایل اصلی نرخ بالای مرگ و میر در کشور‌های مختلف یاد می‌شود، اما بررسی کشور‌های مختلف و مشاهده نرخ پایین مرگ و میر این دسته از افراد در برخی از کشور‌ها مانند کره جنوبی، ژاپن و چین، قوت این فرضیه را زیر سوال می‌برد.
 
در عین حال در کشور موفقی مانند سوئد که زیر ۷ هزار مورد مرگ و میر کرونایی را گزارش کرده، نیز ۴۶ درصد تلفات در خانه‌های سالمندان بوده است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *