رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دوفوریت طرحی برای افزایش سقف عضویت نمایندگان در کمیسیون‌ها تصویب شد

12:21 - 28 آبان 1399
کد خبر: ۶۷۵۶۶۷
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نمایندگان مردم در خانه ملت با دو فوریت طرح الحاق یک تبصره به ماده ۳۸ آیین نامه داخلی مجلس موافقت کردند.
- نمایندگان در نشست علنی مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی دوفوریت طرح الحاق یک تبصره به ماده ۳۸ آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، با ۱۵۲ رأی موافق، ۵۷ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۲ نماینده حاضر در صحن با دوفوریت این طرح موافقت کردند.

رجایی در تشریح طرح دوفوریتی مذکور گفت: بخاطر شیوع کرونا انتخابات مرحله دوم شورای اسلامی با چند ماه تاخیر برگزار شد، این تاخیر موجب شد حدود ۱۰ نفر از نمایندگان در زمان تعیین کمیسیون‌ها حضور نداشته باشند تا براساس سوابق و تخصص شان در کمیسیون‌ها حضور یابند. موضوع این طرح به اصلاح آیین نامه نیاز داشت، اما براساس طرح مذکور این اختیار به هیات رئیسه داده می‌شود تا نمایندگان مرحله دوم را براساس سوابق و تخصص شان با افزایش سقف حداکثر کمیسیون‌های تخصصی به کمیسیون‌ها اضافه کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاخیر در انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی به دلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا به وجود آمده، گفت: باید بپذیریم این ۱۰ نفر از عزیزانی که وارد مجلس شدند، فرصت اینکه در این رقابت که براساس تخصص شان در کمیسیون انتخاب شوند را نداشتند. حال شاید در تعیین کمیسیون نمایندگان اشکالاتی وجود داشته باشد، اما باید این را در نظر بگیریم که نمایندگان مرحله دوم حتی فرصت حضور در این شرایط را نداشتند.

براساس ماده واحده طرح الحاق یک تبصره به ماده ۳۸ آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی؛ هیات رئیسه، کمسیون‌های تخصصی هر یک از نمایندگان مرحله دوم را بر اساس سوابق، با افزایش سقف حداکثر کمسیون‌های تخصصی تعیین می‌نماید.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *