کارشناسان بازوی تخصصی محکمه هستند

13:39 - 28 آبان 1399
کد خبر: ۶۷۵۶۴۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: کارشناسان بازوی تخصصی محکمه هستند و فکر و عمل آن‌ها باید عادلانه باشد و امین مجری عدالت باشند.

- حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی در آیین اتیان سوگند کارآموزان کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان مرکزی، اظهار داشت: توسعه کمی و کیفی در بعد کارشناسی باید در دستور کار هیئت مدیره کانون کارشناسان قرار گیرد تا از این رهگذر خللی در اجرای عدالت و احقاق حقوق مردم به سبب نبود کارشناس متخصص در حوزه‌های خاص به ویژه در حوزه ثبتی پیش نیاید چراکه مسائل و مشکلات در حوزه ثبتی کم نیست و نیازمند کارشناسان متخصص هستیم.

وی افزود: آموزش علمی و عملی و انتقال تجربیات اساتید بزرگ و برتر به کارشناسان از طرق مختلف نیز باید در حوزه‌های گوناگون مد نظر باشد چراکه هیچ فردی در حوزه خود به صورت کامل به همه مسائل تسلط کافی ندارد.

رییس کل دادگستری استان مرکزی با بیان اینکه تعهد مبنای کار کارشناسی است، تصریح کرد: نظر کارشناس همانند رای قاضی است و باید کارشناسان برای اعلام رای و نظر، علاوه بر تخصص و علم کافی، از اخلاق حرفه‌ای برخوردار باشند تا حقی از کسی تباه نشود.

موسوی در خصوص ارزیابی کار کارشناسی بیان داشت: اخیرا در قوه قضائیه در حوزه معاونت حقوقی، یک اداره کل برای ارزیابی کار کارشناسان و وکلا تشکیل شده تا وکلا و کارشناسان کار حرفه‌ای و تخصصی خود را آزادانه و با آرامش انجام دهند، کارشناسان بازوی تخصصی محکمه هستند و فکر و عمل آن‌ها باید عادلانه باشد و امین مجری عدالت باشند.

وی ادامه داد: همچنین کارشناسان نباید خود را بی نیاز از دریافت مشاوره بدانند بلکه باید از پیشکسوتان مشاوره و نظرسنجی کنند تا بتوانند گره گشا در پرونده‌ها باشند. مطالعه به روز و آشنایی با قوانین به صورت روزانه و نیز پرونده‌های ارجاعی نیز باید همواره در دستور کار کارشناسان باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *