حضور علوی در کمیسیون امنیت ملی جهت پاسخگویی به سوال نمایندگان

18:30 - 27 آبان 1399
کد خبر: ۶۷۵۴۶۲
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در جلسه روز یکشنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس محمدرضا میرتاج‌الدینی سوالی درباره حضور شرکت‌های خارجی در معادن استان آذربایجان‌شرقی از وزیر اطلاعات مطرح کرد و در نهایت از توضیحات علوی قانع شد.

ابوالفضل عمویی در گفتگو با میزان، درباره جلسات اخیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: روز یکشنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس جلسه‌ای را برای بزرگداشت و تقدیر از آقای عزتی که از استادان برجسته جغرافیای سیاسی و نظامی است برگزار کرد.

وی افزود: آقای عزتی از طی سال‌های متمادی در آموزش و تدریس موضوع جغرافیا و ژئوپلیتیک کشور و مراکز نظامی فعالیت کرده است این جلسه جهت تقدیر وی برگزار شد و همچنین وی دیدگاه‌های خود را درباره تحولات ژئوپلیتیک و استراتژیک دنیا مطرح کرد.

عمویی اظهارداشت: همچنین در جلسه روز یکشنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها مورد بحث و بررسی قرار داد. در ابتدای این جلسه کلیات آن را بررسی کردیم و سپس وارد جزئیات طرح شدیم و یک ماده از آن مورد بررسی قرار گرفت و مسئولانی از وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی در جلسه حضور یافتند و دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در جلسه امروز (سه شنبه) کمیسیون آخرین مباحث مربوط به تحولات قره باغ مورد بررسی قرار گرفت، چرا که بیانیه آتش‌بسی بین ارمنستان و آذربایجان صادر شده است و قرار شد که این موضوع همچنان در دستور کار کمیسیون امنیت ملی مجلس باقی بماند و این موضوع پیگیری شود.

عمویی اظهار داشت: همچنین وزیر اطلاعات در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس جهت پاسخ به سوالات چند تن از نمایندگان حضور یافت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سوالاتی که از وزیر اطلاعات در این جلسه مطرح شد گفت: علیرضا نظری نماینده مردم خمین سوالی درباره حادثه‌ای که در سایت هسته‌ای نطنز رخ داده بود مطرح کرد و در نهایت از پاسخ‌های وزیر اطلاعات قانع شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین محمدرضا میرتاج‌الدینی سوالی درباره حضور شرکت‌های خارجی در معادن استان آذربایجان‌شرقی از وزیر اطلاعات مطرح کرد و در نهایت از توضیحات علوی قانع شد.

عمویی گفت:همچنین سیدجواد حسینی کیا نیز سوالی درباره ضرورت ممانعت از خروج افراد متهم به مسائل مالی و اقتصادی از کشور از وزیر اطلاعات مطرح کرد و همچنین کریمی‌قدوسی هم سه سوال از وزیر اطلاعات مطرح کرد، اما از پاسخ‌های علوی قانع نشد و این سوالات جهت طرح در مجلس به صحن علنی به هیئت رئیسه ارجاع شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *