اعمال محدودیت‌های شدید در ۲۵ مرکز استان و همه کلانشهر‌ها

17:58 - 26 آبان 1399
کد خبر: ۶۷۵۱۱۲
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: حداقل ۲۵ مرکز استانی و نیز همه کلانشهر‌ها شامل دور جدید محدودیت‌های شدید خواهند شد.

-  علیرضا رییسی روز دوشنبه در حاشیه نشست مشترک قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا در جمع خبرنگاران افزود: همه مشاغل به جز مشاغل سطح یک مانند مراکز تهیه کننده مایحتاج مردم، خدمات‌رسانی ضروری، امداد و نجات، فروشگاه‌های زنجیره ای، مراکز درمانی و سلامت از جمله بیمارستان‌ها و مطب‌ها و مراکز تامین زیرساخت آب، برق، گاز و تلفن تعطیل هستند و ادارات تا حداکثر یک سوم کارکنان حق حضور دارند.

رییسی افزود: تردد‌ها نیز در سطح هشدار سه و دو است سطح سه یعنی منطقه قرمز و سطح دو یعنی نارنجی که در این شهر‌ها پلاک‌های بومی حق ورود به سایر شهر‌ها را ندارند مثلا از تهران اگر اتومبیلی پلاک تهران داشته باشد نمی‌تواند وارد شهر اصفهان شود و اگر وارد شود بطور قطع با جرایم سنگینی روبرو می‌شود و از آن طرف هم پلاک‌های غیر بومی حق ورود به شهر قرمز را ندارند و در مقابل پلاک اصفهان هم اگر وارد تهران شود با جرایم سنگینی روبرو خواهد شد.

معاون وزیر بهداشت گفت: این موضوعات خیلی جدی است و وزیر محترم کشور هم امروز دستور دادند و همه نیز اعلام آمادگی کردند، همه دوربین‌ها نصب شده و اکثر جرایم توسط دوربین‌های کنترلی راه‌ها اعمال خواهد شد.

رییسی ادامه داد: همه مدارس در سطح هشدار سه، دو و یک یعنی شهر‌های به ترتیب قرمز نارنجی و زرد بصورت غیرحضوری برگزار خواهد شد و برای دانشگاه‌ها نیز همین محدودیت اعمال می‌شود؛ بنابراین این محدودیت‌ها سطح وسیعی از کشور را در نظر می‌گیرد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: مراکز مذهبی و فرهنگی هم تعطیل می‌شوند و به مدت دو هفته نماز جماعات و نماز جمعه تعطیل خواهد بود و به مراسم فرهنگی نیز همین محدودیت اعمال می‌شود.

رییسی افزود: محدودیت دیگر در منطقه قرمز هشدار سطح سه، جلسات اداری است اگر بخواهد برگزار شود حداکثر سقف جلسه باید ۱۵ نفر باشد، بدین معنا که جلسه هیات دولت هم بخواهد برگزار شود، چون بیشتر از ۲۰ تا ۳۰ نفر هستند باید با ۱۵ نفر برگزار شود و بقیه بصورت مجازی حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: در سطح هشدار دو و یا شهر‌های نارنجی هم حداکثر افرادی که می‌توانند در جلسه حضور پیدا کنند ۲۰ نفر و در هشدار شهر‌های زرد نیز حضور در جلسه حداکثر ۳۰ نفر تعیین شده و بیش از آن ممنوع است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *