در سال جهش تولید و برای اولین بار در کشور؛ تولید دستکش یکبار مصرف با قابلیت تجزیه‌پذیری

9:15 - 26 آبان 1399
کد خبر: ۶۷۴۸۳۴
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا گفت: در سال جهش تولید، پیرو منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تولید کالای ایرانی، شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا دستکش زیست تخریب پذیر (تجزیه پذیر) را برای نخستین بار در کشور در جهت کنترل انتشار بیماری کرونا تولید کرد.

- بنا به اعلام روابط عمومی شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا، در سال جهش تولید، پیرو منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تولید کالای ایرانی، شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا دستکش زیست تخریب پذیر (تجزیه پذیر) را برای نخستین بار در کشور در جهت کنترل انتشار بیماری کرونا تولید کرد.

این اقدام به دستور مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های اتکا، مرتضی اعلمی و با همت نخبگان مرکز تولید این مجموعه صورت گرفت. این اقدام جهش بزرگی در جهت حفظ محیط زیست و کاهش ضایعات محیط زیستی محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های اتکا، در این باره گفت: با این اقدام روند سیصد ساله تجزیه پذیری مواد نایلونی به حدود یک و نیم سال تقلیل می‌یابد.

اعلمی، در مورد لزوم استفاده از دستکش یکبار مصرف نایلونی در زمان شیوع بیماری کرونا خاطر نشان کرد: از اوایل سال در جهت مقابله با ویروس کرونا تولید دستکش یکبار مصرف نایلونی در کشور به نیاز مبرم جامعه تبدیل شد.

وی ادامه داد: در آن زمان شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای أتکا در جهت رفع نیاز آحاد جامعه و ایجاد امنیت بهداشتی، اقدام به تولید دستکش یکبار مصرف نایلونی با قابلیت تجزیه پذیر کرد.

 اعلمی خدمات رسانی به مردم و خانواده نیرو‌های مسلح را از اولویت‌های مهم شرکت دانست و تصریح کرد: توجه به کیفیت در محصولات از اولویت ماست و این محصول، با کیفیت و قیمت بسیار مناسب به مشتریان عرضه شده است.
مدیر‌عامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا ادامه داد: دستکش یکبار مصرف نایلونی در سه اندازه (کودک؛ نوجوان؛ بزرگسال) تولید می‌شود و به نیاز مشتریان در هر گروه سنی توجه شده است.

 مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا خاطر نشان کرد: این دستکش می‌تواند در سایر فروشگاه‌ها و بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، مدارس، مجموعه‌های صنعتی، کارخانه‌ها و .. مورد استفاده قرار گیرد.

وی به تلاش و پیگیری کارکنان مرکز تولید شرکت فروشگاه‌ها اشاره داشت و افزود: مرکز تولید این شرکت به منظور تولید دستکش یکبار مصرف، کیسه فریزر و سایر محصولات پلی اتیلنی اقدام به راه اندازی یک سالن تولید جدید به مساحت بیش از ۷۰۰ متر مربع با امکانات و شرایط خوب ساخت، مطابق با نتایج استاندارد ملی ایران نموده است.

مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا به بسته بندی این محصول اشاره داشت و گفت: این دستکش‌ها در بسته بندی‌های جعبه‌ای و تریسبافون ۱۰۰ عددی برای مصارف خانگی و شخصی، بسته بندی یک کیلوگرمی برای مصارف عمومی دراختیار مشتریان و مصرف کنندگان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: هم اکنون این محصول به صورت رایگان در زمان خرید از فروشگاه‌های اتکا در اختیار مشتریان محترم قرار داده می‌شود.

 اعلمی در پایان از تلاش‌های شبانه روزی مرکز تولید مجموعه تقدیر کرد و گفت: محصول تولید شده، نتیجه تحقیقات و زحمات شبانه روزی مهندسین و کارگران این واحد تولیدی است و من از همه همکاران در این زمینه تقدیر و تشکر دارم.

انتهای‌پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *