همتی: واردكردن بانک مركزی به مباحث حاشيه‌ای را توصیه نمی‌کنم

18:36 - 25 آبان 1399
کد خبر: ۶۷۴۷۶۵
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
رییس کل بانک مرکزی به صحبت‌های امروز محمد باقر قالیباف واکنش نشان داد و گفت: واردكردن بانك مركزی را به مباحث سیاسی و حاشيه‌ای توصيه نمی‌كنم و آن را به صلاح كشور نمی‌دانم؛ اعتقاد دارم تمام نیروی اینجانب و بانک مرکزی باید معطوف به مقابله با تحریم‌ها و کمک به اقتصاد کشور باشد.

- طبق اعلام روابط عمومی بانک مرکزی، عبدالناصر همتی با انتشار نامه‌ای به سخنان امروز رییس مجلس شورای اسلامی واکنش نشان داد. 

متن کامل نامه رییس کل این بانک به شرح زیر است:

جناب آقای قالیباف
رییس محترم مجلس شورای اسلامی
با سلام و احترام.

صبح امروز حضرتعالی درنطق پیش از دستور مجلس درخصوص مشکلات اقتصادی کشور مطالبی را بیان فرموده و با اضافه کردن منطقه استقرار ساختمان بانک مرکزی این مطلب را القاء فرمودید که اگر درجستجوی دلایل مشکلات اقتصادی هستید درکنار بقیه بخش‌ها در میرداماد (بانک مرکزی) هم باید آن را جست و نه در جرجیا و آریزونا. دوهفته پیش نیز متأسفانه بانک‌مرکزی را متهم به ایجاد خود تحریمی کردید. برای اطلاع حضرتعالی در دو سال و نیم گذشته بانک مرکزی درمقابل فشار حداکثری دولت آمریکا، خط مقدم جنگ اقتصادی علیه کشورمان را مدیریت کرده و با پیروی از رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب، سد محکمی درمقابل توطئه گسترده آمریکا و هم‌پیمانانش برای فروپاشی اقتصاد کشور بوده است.

حضرتعالی به خوبی درجریان مسائل و مشکلات کشور هستید و چند بار نیز شخصاً جناب‌عالی را در جریان مشکلات قرار داده و شرایط را درجلسات مختلف مجلس خدمت تان تشریح کرده ام. لذا، من واردکردن بانک مرکزی را به مباحث سیاسی و حاشیه‌ای توصیه نمی‌کنم و آن را به صلاح کشور نمی‌دانم و اعتقاد دارم تمام نیروی اینجانب و بانک مرکزی باید معطوف به مقابله با تحریم‌ها و کمک به اقتصاد کشور باشد. انتظار دارم، جنابعالی که در جریان همه امور قرار دارید، برای کمک به رویکرد بانک مرکزی در مقابله با این فشار‌های اقتصادی، با سیاست‌های ضدتورمی و تلاش برای رونق تولید داخلی، همراه و همگام شوید. هدف از تحریر این مرقومه نیز صرفا تأکید به این نکته است که مردم عزیز بدانند اگر بانک مرکزی چشم به نتیجه انتخابات آمریکا دوخته بود، اینگونه با قدرت درمقابل فشار حداکثری ایستادگی نمی‌کرد و این‌قدر نیز هدف حمله دشمنان قرار نمی‌گرفت. انشاالله در فرصت مناسب مردم عزیز را درجریان مسائلی که بر بانک مرکزی گذشته، قرار خواهم داد.

بار‌ها عرض کرده‌ام ملت بزرگ ایران پیروز این میدان خواهند بود و این پیروزی قطعی است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *