سخنگوی طالبان: مغز متفکر حمله به دانشگاه کابل ارتباطی به شبکه حقانی ندارد

7:16 - 25 آبان 1399
کد خبر: ۶۷۴۴۶۱
سخنگوی طالبان با انتشار پیامی در توئیتر اعلام کرد که مغز متفکر حمله به دانشگاه کابل ارتباطی به شبکه حقانی ندارد و این حقیقت ندارد.

– «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی گروه طالبان، دیروز شنبه با انتشار پیامی در توئیتر اعلام کرد که مغز متفکر حمله به دانشگاه کابل ارتباطی به شبکه حقانی ندارد و این حقیقت ندارد.

امر الله صالح، معاون رئیس جمهور افغانستان، دیروز در فیسبوک از بازداشت مغز متفکر حمله به دانشگاه کابل که در تاریخ ۱۲ آبان انجام شده بود خبر داده و گفته بود که وی از سوی شبکه حقانی به این کار گمارده شده بود.

به گفته او، صالح تلاش می‌کند تا مردم را فریب داده و توجه را به سوی دیگری معطوف کند.

به گفته معاون رئیس جمهور افغانستان، نام طراح این حمله «عادل» بوده و از سوی شبکه حقانی به کار گرفته شده بود. امرالله صالح توضیح بیشتری درباره فرد بازداشت شده نداده است.

بر اساس این گزارش، عادل (مغز متفکر این حمله) فرزند محمد عارف نام دارد که دانشکده شرعیات را تا سال سوم خوانده و بعداً توسط «ثناوالله» عضو سابقه‌دار شبکه حقانی جذب شده است.

صالح در فیسبوک افزوده است: طراح اصلی حمله، می‌گوید که به او دستور داده شده بود که کاری کند تا حکومت زیر فشار قرار گرفته، بدنام شده و در ذهن مردم ضعیف و ناکارا جلوه کند.

معاون رئیس جمهور افغانستان گفته است، که عادل در اصل اهل ولایت پنجشیر است و خانواده اش در پلچرخی زندگی می‌کند. اهالی این محل گفته اند که عادل سه سال مفقود بود و گفته می شد که وی برای جنگ و آموزش به خارج رفته است.

/انتهای پیام/

مهر


برچسب ها: افغانستان کابل

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *