موازنه عدمی شهید مدرس؛ بهترین رهیافت برای سیاست خارجی

3:30 - 25 آبان 1399
کد خبر: ۶۷۴۳۸۶
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضو کمیسیون «امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس گفت: در تاریخ معاصر نظریات مختلفی در حوزه روابط بین الملل مطرح شده است؛ معتقدم بهترین راهکار ما در حوزه سیاست خارجی موازنه عدمی شهید مدرس است.
ابراهیم رضایی در گفت‌و‌گو با میزان، با اشاره به ادعاهایی مبنی بر گره‌گشایی مشکلات داخلی اقتصاد از طریق فلان حزب و شخص خارجی، گفت: در تاریخ معاصر نظریات مختلفی در حوزه روابط بین الملل مطرح شده است. موازنه مثبت در دوره قاجار، موازنه منفی در دوره مصدق و گرایش به غرب در دوره پهلوی از جمله این سیاست‌هاست.

وی افزود: به نظر بنده بهترین راهکار ما در حوزه سیاست خارجی موازنه عدمی شهید مدرس است. یعنی ما در حوزه روابط بین الملل می‌توانیم یک کنشگری فعال داشته باشیم و تنها خطوط قرمز ما منافع ملی و ارزشی ماست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه روابط بین المللی صرفاً یک تسهیلگر اقتصادی است و نه گره‌گشا، اظهار داشت: تاکید بیش از حد بر گره‌گشایی از طریق روابط بین الملل آسیب‌های بسیاری دارد که از جمله آن می‌توان به شرطی شدن اقتصاد، سردرگمی سرمایه گذاران، نوسانات بالا در بازار، رکود و ... اشاره کرد.

این نماینده مجلس اظهارداشت: برای موفقیت در حوزه اقتصاد، ما نیازمند یک برنامه مدون جهت اصلاح ساختار اقتصادی هستیم. شفافیت اقتصادی، مبارزه با رانت، جلوگیری از انحصار و ... از جمله برنامه‌های اصلاح ساختار اقتصادی است.

رضایی افزود: گام دوم در اصلاح ساختار اقتصادی برنامه محور بودن کاندیدا‌هایی است که در انتخابات حضور پیدا می‌کنند.
 
این نمانیده مجلس اظهارداشت: اگر دولت‌ها قبل از انتخابات جدای از کلی گویی ها، برنامه‌ها و راهکار‌های اقتصادی خود را ارائه و توضیح دهند و در دوره ۴ یا ۸ ساله خود ملزم به اجرای آن باشند، قطعاً مشکلات فعلی که حاصل عدم توجه به وعده‌های انتخاباتی است پدید نمی‌آید.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *