طرز تهیه «سوفله اسفناج»

4:50 - 24 آبان 1399
کد خبر: ۶۷۴۰۱۹
سوفله اسفناج یک پیش غذای متفاوت و البته خوشمزه است که طرز تهیه را می‌توانید در اینجا بخوانید.
_ برترین‌ها نوشت: سوفله (Soufflé) نوعی دسر یا غذای شور مزه سبک و پرهواست که در اویل قرن نوزدهم بوجود آمده‌است. سوفله با افزودن مواد به سفیدهٔ تخم مرغ سفت شده و پخت در فر درست می‌شود. در نوع دسر شیرین سوفله، به سفیده تخم مرغ، شکر، آرد و مواد معطر افزوده شده سپس پخت می‌شود. به عنوان غذا از گوشت، ماهی، صدف، سبزیجات و مواد گوناگان دیگر پخته شده و بصورت پوره در می‌آید و ممکن است در آن زرده تخم‌مرغ نیز بکار رود سپس به مواد سفیده تخم مرغ سفت شده اضافه شده در قالب پخته می‌شود. پس از پخت هوای داخل سفیده ۳–۲ برابر افزایش می‌یابد.
 

طرز تهیه سوفله اسفناج

 آماده سازی: ۳۰ دقیقه

مدت انتظار: ۱ ساعت

مجموعا: ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه

 

مواد لازم (۴ نفر)

 
•    پنیر پارمزان ۱ لیوان (رنده شده)
 
•    شیر ۱ لیوان
 
•    آرد ۱ چهارم لیوان
 
•    اسفناج ۳۰۰ گرم
 
•    بیکینگ پودر نصف قاشق چایخوری
 
•    کره نصف لیوان
 
•    تخم مرغ تخم مرغ ۵ عدد
 
•    جوز هندی ۱ چهارم قاشق چایخوری
 

طرز تهیه

 
۱. در ابتدای کار فر را روشن کنید تا گرم شود، تخم مرغ‌ها را در ظرفی شکسته و زرده آن را جدا کنید طوری که ذره‌ای زرده هم داخل زرده باقی نماند.
 
۲. اسفناج را پاک کرده و بشویید و داخل آبکش کاملا خشک کرده و خرد کنید. قابلمه‌ای را روی حرارت ملایم قرار دهید، کره را درون قابلمه قرار دهید تا ذوب شود، آرد را الک کرده و وقتی کره شروع به حباب زدن کرد آن را کم کم به مواد اضافه کنید و مرتب بهم بزنید تا خوب مخلوط و یکدست شود.
 
۳. پس از مخلوط شدن آرد و کره شیر سرد را اضافه کنید و با قاشق چوبی و با سرعت بالا شروع به هم زدن نمائید تا مخلوط غلیظ شود، حرارت را خاموش کنید سپس پنیر رنده شده را درون سس آماده شده بریزید و بهم بزنید تا پنیر کمی آب شود.
 
۴. اسفناج خرد شده، جوز هندی و زرده‌های تخم مرغ را مخلوط کنید سپس به سس سفیدی که اماده کرده اید اضافه نموده و خوب مخلوط کنید.
 
۵. سفیده‌های تخم مرغ را با دور متوسط همزن برقی آنقدر بزنید تا کاملا سفت شود طوری که وقتی کاسه را برمیگردانید نریزد. سفیده‌ها را به آرامی و کم کم به مخلوط سس سفید و اسفناج اضافه کنید. با ملایمت زیاد و بصورت دورانی از پایین به سمت بالای مواد سفیده‌ها را مخلوط کنید. هرچه هوای بیشتری داخل مواد باشد سوفله شما بهتر خواهد شد.
 
۶. درون ظرف سوفله یا پیرکس را با کره خوب چرب کنید. مواد را درون ظرف سوفله یا پیرکس بریزیدو دقت کنید که مواد را یکباره درون ظرف خالی نکنید. کم کم با قاشق از مواد بریزید تا با ایجاد شدن لایه‌های هوا، پس از پخت سوفله‌ای عالی داشته باشید.
 
۷. ظرف سوفله را درون فری که از قبل روشن کرده اید به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه قرار دهید. ۳۰ دقیقه اول به هیچ عنوان در فر را باز نکنید تا پف سوفله تان نخوابد، پس از این مدت میتوانید برای چک کردن در فر را باز کنید.
 
۸. سوفله را پس از اینکه پخت و رویش طلایی شد همانطور داغ سرو کنید، سوفله حتما باید داغ و تازه سرو شود.
 
 
 

برچسب ها: طرز تهیه غذا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *