رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کرونا؛ وضعیت وخیم بیمارستان‌های ایتالیا، رکورد جدید ابتلا در آمریکا

13:49 - 22 آبان 1399
کد خبر: ۶۷۳۸۲۲
با تشدید موج جدید شیوع کرونا، محدودیت‌های کرونایی و قرنطینه سراسری به بسیاری از کشور‌ها به ویژه به کشور‌هایی اروپایی بازگشته است.

- موج جدید شیوع ویروس کرونا بسیاری از کشور‌های جهان را فرا گرفته و محدودیت‌ها برای مقابله با این ویروس بار دیگر از سر گرفته شده اند.

وام کرونایی استرالیا به اندونزی: وزیر اقتصاد اندونزی اعلام کرد که این کشور یک قرارداد وام یک میلیارد دلاری با دولت استرالیا امضا کرده است که برای کمک به مبارزه با ویروس کرونا در کشور جنوب شرقی آسیا استفاده می‌شود.

وضعیت وخیم بیمارستان‌های ایتالیا: برخی پزشکان ایتالیا اعلام کرده اند که در پی افزایش شدید تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور، بیمارستان‌ها در حال نزدیک شدن به نقطه شکست شدند.

قانون جدید کرونایی در ترکیه: ترکیه اعلام کرد که در جهت تلاش برای کاهش ابتلای افراد به کرونا در این کشور، ممنوعیت استعمال دخانیات در اماکن عمومی در سراسر این کشور را اعمال کرده است.

رکورد جدید ابتلا در آمریکا: آمریکا بالاترین میزان ابتلای ۲۴ ساعته خود را تاکنون با بیش از ۱۳۶ هزار مورد ابتلا در یک روز به ثبت رساند.

آمریکا همچنین با یک هزار و ۹۸۴ مورد مرگ بر اثر ویروس کرونا، بیشترین تلفات روزانه را از اوایل ماه می ‌تاکنون متحمل شده است.

همچنین موارد ابتلا در تگزاس هم از یک میلیون مورد گذشت.

درخواست مقامات نیوزیلند از مردم برای ماندن در خانه: وزارت بهداشت نیوزیلند در پی دریافت جزییاتی از یک مورد ابتلای به کرونا در اوکلند، از همه نیوزیلندی‌هایی که در شهر اوکلند زندگی می‌کنند یا کار می‌کنند خواسته است فردا در خانه بمانند.

معافیت قرنطینه‌ای ورزشکاران ورودی به ژاپن: ورزشکارانی که برای بازی‌های المپیک سال آینده به توکیو که به دلیل شیوع ویروس کرونا از سال ۲۰۲۰ به سال ۲۰۲۱ به تعویق افتاده است، از دوره قرنطینه ۱۴ روزه‌ای که ژاپن برای جلوگیری از گسترش این ویروس برای هر کسی که از خارج از کشور وارد شده باشد اعمال کرده است، معاف می‌شوند.

محدودیت‌های کرونایی در قبرس: قبرس برای جلوگیری از افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹، محدودیت‌های جزیی را در شهر‌های لیماسول و پافوس اعلام کرده است.

این محدودیت‌ها شامل ممنوعیت سفر به داخل و خارج از شهر‌های ذکر شده و منع رفت و آمد شبانه است که از روز پنجشنبه اعمال می‌شود و تا پایان ماه نوامبر ادامه دارد.

پایان محدودیت سفر به آفریقای جنوبی: با وجود اینکه آفریقای جنوبی بیشترین میزان ابتلا به ویروس کرونا را در قاره آفریقا دارد، اما دولت این کشور برای افزایش درآمد‌ها از صنعت گردشگری، تصمیم به بازگشایی ورودی سفر‌ها به این کشور از همه کشور‌های جهان، گرفته است.

محدودیت‌های جدید کرونایی در نیویورک: اندرو کومو، فرماندار نیویورک، دور جدیدی از محدودیت‌ها را با هدف جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، همزمان با بالا رفتن میزان ابتلا و افزایش تعداد موارد بستری در بیمارستان ها، در این شهر وضع کرد.

این محدودیت‌ها که از روز جمعه اعمال می‌شود، شامل تعطیلی کافه ها، رستوران‌ها و سالن‌های بدنسازی در ساعت ۱۰ شب است و همچنین تعداد افرادی که می‌توانند در مهمانی‌های خصوصی شرکت کنند را به ۱۰ نفر محدود می‌کند.

محدودیت‌ها در یونان: مقامات یونانی محدودیت‌های شدیدتری را بعد از شکسته شدن رکورد‌های جدید میزان ابتلا اعمال می‌کنند که شامل محدودیت گسترده‌تر رفت و آمدی در سرتاسر این کشور می‌باشد.

شرایط جدید ورود مسافران به اسپانیا: اسپانیا اعلام کرد که از ۲۳ نوامبر، مسافرانی که از کشور‌های با خطر بالای ابتلا به ویروس کرونا، باید جواب آزمایش منفی کووید-۱۹ را برای ورود به این کشور ارائه کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *