سرخط خبر‌های مهم جهان در ۲۲ آبان

9:53 - 22 آبان 1399
کد خبر: ۶۷۳۷۴۱
افزایش شمار مبتلایان کرونا در جهان واکنش یک مقام روسیه به گزارش جدید آژانس بین المللی اتمی درباره ایران، از جمله تحولات مهم جهان طی ساعات گذشته هستند.

- مهم‌ترین خبر‌ها و تحولات بین الملل در ساعات گذشته عبارتند از:

*شمار قربانیان و مبتلایان ویروس کرونا

شمار مبتلایان ویروس کرونا در جهان به ۵۲ میلیون و ۴۴۱ هزار و ۳۹۲ نفر افزایش یافته و یک میلیون و ۲۸۹ هزار و ۷۵۲ نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

تاکنون ۳۶ میلیون و ۶۷۷ هزار و ۴۸۳ نفر از مبتلایان ویروس کرونا در سطح جهان بهبود یافته اند.

*برخورد یک خودرو به ایستگاه پلیس در لندن

پلیس انگلیس، چهارشنبه شب به وقت محلی، اعلام کرد شخصی را که ساعتی پیش خودروی او به ایستگاه پلیس در شمال لندن برخورد کرده بود، بازداشت کرده است.

پلیس لندن می‌گوید در لحظه برخورد خودرو با این ایستگاه، مأموران در آن حضور داشتند، اما آسیبی ندیده‌اند و اکنون از محل حادثه تخلیه شده‌اند.

یک شاهد این حادثه می گوید که راننده پس از برخورد، با ریختن بنزین روی خودرو، قصد آتش زدن آن را داشته است.

*بولیوی از احیای مناسبات دیپلماتیک با ایران و ونزوئلا خبر داد

دولت جدید بولیوی به ریاست «لوییس آرسه» بامداد پنجشنبه به وقت تهران، از تجدید روابط دیپلماتیک با تهران و کاراکاس خبر داد.

بر این اساس، دولت جدید بولیوی با صدور بیانیه‌ای گفت که می‌خواهد روابط دیپلماتیکی را که توسط دولت موقت قبلی به ریاست «جینین آنز» مخدوش شده و آسیب دیده بود، مجددا برقرار کند.

*واکنش اولیانوف به گزارش جدید آژانس اتمی درباره ایران

گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران، با واکنش «میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین مواجه شد.

اولیانوف در حساب توئیتری خود نوشت «گزارش جدید آژانس اتمی درباره ایران می‌گوید که تهران همکاری خوبی انجام می‌دهد اما آژانس از اطلاعات ارائه شده توسط ایران درباره یکی از مسائل مربوط به گذشته، راضی نیست؛ هیچ نگرانی از بابت اشاعه وجود ندارد و نیازی به وارد عمل شدن شورای حکام نیست؛ این موضوع باید از طریق روش‌های استاندارد حل شود».

*اتهام‌زنی پادشاه عربستان به ایران

«سلمان بن عبدالعزیز»، در افتتاحیه هشتمین دور مجلس شورای این کشور مدعی شد: کشور‌های منطقه با تلاش‌های عدیده قدرت‌های منطقه‌ای که برای تحمیل نفوذ سیاسی و ایدئولوژی افراطی در راستای منافع خاص خود تلاش می‌کنند، روبه‌رو هستند، کسانی که به عرف بین‌الملل یا حقوق همسایگی بی توجه هستند.

ملک سلمان در ادامه در اتهام‌زنی‌هایی به ایران، مدعی شد «عربستان سعودی بر خطرناک بودن پروژه منطقه‌ای نظام ایران، دخالت آن در کشورها، حمایت از تروریسم و افراط‌گرایی و برافروختن آتش فرقه‌گرایی از خلال بازو‌های مختلفش تأکید می‌کند و به ضرورت اتخاذ موضعی قاطع از سوی جامعه بین‌الملل در قبال ایران فرا می‌خواند؛ موضعی که تضمین کننده حل ریشه‌ای تلاش نظام ایران برای دستیابی به سلاح کشتار جمعی، توسعه برنامه موشکی بالستیک، مداخله آن در امور داخلی کشور‌های دیگر، حمایت از تروریسم و تهدید صلح و امنیت بین‌المللی باشد.»


*توافق منامه و تل‌آویو جهت تشکیل تیم مشترک برای همکاری‌های امنیتی


«سیف بن زاید» وزیر کشور بحرین به صورت مجازی با «امیر اوحانا»، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار درباره همکاری میان دو طرف در راستای توافق سازش موسوم به توافق «آبراهام» بحث و تبادل نظر شد.

سیف بن زاید، با وزیر رژیم صهیونیستی درباره پروژه‌های مشترک میان دو وزارتخانه، رایزنی کرد.

دو طرف بر ضرورت حمایت از بخش گردشگری و اقتصادی از طریق توسعه خدمات مشترک که تضمین‌ کننده امنیت باشد، تأکید کردند و بر تشکیل تیم مشترک برای کار در راستای اجرای این برنامه‌ها و پروژه‌ها توافق کردند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *